شناسه خبر:71869
1402/5/3 11:19:02

سپهرغرب گروه خبر:کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: پدیده آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها در مناطق شهری و صنعتی استان تا روز چهارشنبه ماندگار است و از روز پنجشنبه به‌تدریج شاهد کاهش میزان آلاینده‌ها هستیم.

«روح‌الله زاهدی» روز دوشنبه اظهار کرد: براساس نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان همدان در پنج روز آینده صاف و آفتابی پیش‌بینی شده و از روز چهارشنبه از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شو

وی ادامه داد: با توجه به جریان‌های شرقی و وزش باد‌های شرقی، از امروز تا روز چهارشنبه جریان‌های غربی و افزایش سرعت باد همراه با خیزش گردوغبار در مناطق مختلف استان همدان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در دو روز آینده گردوغبار و افزایش سرعت باد لحظه‌ای، موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید می‌شود و بر همین اساس هواشناسی همدان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

زاهدی توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی و کودکان در هوای باز اجتناب شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تغییرات آب‌وهوایی از فردا سه‌شنبه گرمای هوا در نقاط مختلف استان بین دو تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و هوا کمی خنک می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: اسدآباد با 41 درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با 14 درجه سانتیگراد بالای صفر به‌ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در 24 ساعت گذشته بودند.

زاهدی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت 37 و 18 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد، به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

شناسه خبر 71869