شناسه خبر:71831
1402/5/3 08:57:06
به همت کانون و هیئت قاسم‌ابن‌الحسن مریانج؛

نخستین گردهمایی کودکان عاشورایی برگزار شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: نخستین گردهمایی کودکان عاشورایی به همت کانون و هیئت قاسم‌ابن‌الحسن مریانج، برگزار شد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر درخصوص گردهمایی کودکان و نوجوانان عاشورایی با عنوان میهمانان کوچک امام حسین (ع) اظهار کرد: این گردهمایی عاشورایی هم‌زمان با سراسر کشور در روز یکم مردادماه مصادف با روز پنجم محرم برای کودکان و نوجوانان به میزبانی کانون، برگزار شد.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه و تلاش دشمن برای آلوده کردن ذهن کودکان و نوجوانان، باید کارهای فرهنگی مناسب و با کیفیتی صورت بگیرد تا خروجی خوبی هم داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه گردهمایی مذکور چند هدف را دنبال می‌کند، گفت: یکی از اهداف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا با زبان هنر و قصه و روان و گویا است.

وی دیگر اهداف را عمق‌بخشی به باورهای دینی و اعتقادی نسل جدید و استفاده از آن باورها در مقابل هجمه‌های دشمن خواند و تصریح کرد: دشمنان ما به‌خوبی دریافته‌اند که برای پیروزی در این میدان باید روی نسل جدید ما کار کنند و ما باید همه به هوش باشیم و راه‌های مقابله درست و حساب‌شده‌ای را انتخاب کنیم.

ابراهیمی‌هژیر گفت: این گردهمایی برای نخستین‌بار در سراسر کشور روز یکشنبه برگزار شد و کانون پرورش فکری همدان این ویژه‌برنامه را در شهر مریانج با حضور کودکان و نوجوانان هیئت قاسم‌ابن‌الحسن و اعضای کانون شهر مریانج به‌طور مشترک برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این روز صفر تا صد کار توسط کودکان و نوجوانان انجام گرفت و برنامه‌های متنوعی را برای این روز چون نقالی عاشورایی، سینه‌زنی و اجرای سرود به‌مناسبت ایام محرم داشتیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پایان ابراز کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی همکاری و همیاری دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد که امید داریم با این همکاری قدم کوچکی برای روشنگری نسل جدید و آشنایی این نسل با سبک و سیره و رفتار و گفتار اهل بیت و کرامات آن‌ها برداریم.

در پایان از همکاری و مساعدت صداوسیما، فرمانداری همدان و دیگر همکاران مراتب تقدیر و تشکر را دارم.

شناسه خبر 71831