شناسه خبر:71653
1402/4/29 09:05:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایلام گفت: عمده مشکلات و موانع تولید واحدهای صنعتی این استان مربوط به تأمین مسائل مالی، بدهی‌های مالیاتی و بخشی هم مربوط به اخذ مجوز هاست.

رضا محمدرحیمی روز چهارشنبه اظهار کرد: بنا بر دستور مدیریت ارشد استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت هفتگی و به فراخور آن چندین جلسه کارشناسی هم به‌عنوان پیش جلسه در دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برگزار می‌شود.
وی از هدف‌گذاری برای بازگشت 39 واحد صنعتی ایلام به چرخه تولید در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 80 طرح صنعتی، گردشگری، واحد صنعتی و کشاورزی وارد کارگروه شدند که در دبیرخانه مرتب پایش می‌شوند.
رئیس سازمان صمت ایلام با بیان اینکه سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این استان به تعطیلی کشیده نشد، یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده سال گذشته، 90 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان اجرایی شدند و امسال هم همین روند ادامه دارد.
محمدرحیمی اقدام دیگر را ارتقای واحدهای نیمه‌فعال استان برشمرد و گفت: مهم‌ترین مانع پیش‌روی این واحدها تأمین مالی، بدهی‌های مالیاتی و بخشی هم مربوط به اخذ مجوز هاست که تلاش شد با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بخشی از این مشکلات مرتفع شود.
وی بیان کرد: سال گذشته 36 واحد نیز در حوزه‌های مختلف مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت استان به چرخه تولید بازگشتند.
افزون بر 80 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در حال احداث در استان ایلام وجود دارد که 70 درصد آن‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد هستند.
479 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با حدود سرمایه‌گذاری 28 هزار میلیارد تومان و نزدیک به 10 هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود 70 درصد یعنی 339 واحد فعال و نیمه‌فعال است و 30 درصد آن‌ها یعنی 140 واحد راکد محسوب می‌شوند.

شناسه خبر 71653