شناسه خبر:71592
1402/4/28 08:42:10
راهیان نور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در باغ‌موزه دفاع مقدس؛

روایت مشق عشق دفاع در همدان برای نفتی‌ها

سپهرغرب، گروه خبر: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ابراز کرد: کاروان فرهنگی 175 نفره راهیان نور نفتی‌ها از باغ‌موزه دفاع مقدس همدان بازدید کردند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: کاروان راهیان نور شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و خانواده‌های آنان در ادامه سفر به مناطق عملیاتی غرب کشور، 25 تیرماه 1402 به همدان رسیده و از باغ‌موزه منحصربه‌فرد شهر همدان بازدید کردند.
وی ضمن ابراز خرسندی از افتخار میزبانی پخش منطقه همدان در آخرین روز از سفر این کاروان، ادامه داد: جهاد تبیین و آشنایی بیشتر نسل جدید و جوان جامعه با ازخودگذشتگی و رشادت‌های شهدا و تجدید بیعت با آنان، ازجمله اهداف اصلی این فعالیت فرهنگی بوده و استان همدان با تقدیم هشت هزار شهید و دارا بودن مرکز بزرگ فرهنگی باغ‌موزه دفاع مقدس، ازجمله مقاصد فرهنگی سفرهای معنوی راهیان نور است.
وی اظهار کرد: دوران هشت‌ساله دفاع مقدس سرشار از فداکاری، دلاوری، شجاعت و صداقت رزمندگان دلیر و مردم غیور ایران به‌ویژه شیرمردان و شیرزنان غرب کشور در رویارویی و مقابله با دشمن غاصب و ددمنش بعثی است.
روستایی از برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی این استان در راستای تبیین و آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ اصیل و ناب دوران دفاع مقدس و با رویکرد تجلیل از هشت هزار خانواده شهید در مهرماه 1402 خبر داد و تصریح کرد: مدیریت ارشد ستاد شرکت ملی پخش با تلاش‌ها و پیگیری منطقه، موضوع احداث یادمان شهدای بمباران انبار نفت قدیم شهر همدان در سال 65 را در اولویت برنامه‌های اجرایی خود قرار داده است.
گزارش روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان حاکی است: حین بازدید کاروان راهیان نور از باغ‌موزه دفاع مقدس، زند از راویان دفاع مقدس استان، مشق عشق دفاع جانانه و هشت‌ساله شهدا، جانبازن، رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و غیره از جان و مال و ناموس مردم شریف ایران و همچنین تمامیت ارضی کشور، به رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) را روایت کرد.
بر پایه این گزارش معاون اردویی و گردشگری بسیج شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این برنامه گفت: این کاروان 21 تیرماه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، از تهران به مناطق عملیاتی استان کرمانشاه اعزام شد.
کیوان شادمانی ادامه داد: در این سفر کاروان فرهنگی راهیان نور از یادمان‌های شهدای مرصاد، سرپل ذهاب، ارتفاعات قراویز، شهید شیرودی و چند یادمان دیگر نیز بازدید کرده و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.
وی اضافه کرد: همچنین بارگاه احمد بن اسحاق یکی از یاران امام حسن عسگری (ع)، یکی دیگر از مقاصد فرهنگی این سفر بود که کاروانیان مکان مذکور را زیارت کردند. این مزار در دوران دفاع مقدس کانون تجمع رزمندگان و محل برقراری نماز جماعت و دعاهای رزمندگان بوده است که در جوار این بارگاه عده‌ای از فرماندهان شهید و شهدای گمنام نیز آرام گرفته‌اند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه اردوی مذکور دومین اردوی راهیان نور سال 1402 شرکت ملی پالایش و پخش است، خاطرنشان کرد: ابتدای سال نخستین کاروان راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شده و به همت حوزه بسیج پالایش و پخش ایران، دومین کاروان نیز از 21 تا 25 تیرماه به مدت پنج روز از مناطق عملیاتی غرب کشور دیدن کردند.

شناسه خبر 71592