شناسه خبر:71503
1402/4/26 08:35:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان، معین استان کردستان در ایام اربعین حسینی انتخاب شده است.

علی‌اکبر نظری صبح روز گذشته در جلسه کمیسیون خدمات شهری زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر که با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: یکپارچگی و مدیریت واحد در برنامه‌ریزی اربعین اقدام ارزشمندی است که باعث نظم در خدمت‌رسانی به زائران حسینی می‌شود.
نظری ضمن گلایه از عدم ارائه گزارش شهرداری همدان، افزود: طی دو سال گذشته با وجود درخواست و نامه مکتوبی که شورای اسلامی شهر به شهرداری ارسال کرده، شهرداری گزارشی از اقدامات و کارهای انجام‌شده در اربعین حسینی را به شورا ارائه نداده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه همدان استان معین کردستان از طرف ستاد اربعین حسینی کشور انتخاب شده است، گفت: طبق نامه ستاد اربعین حسینی، اقدامات دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری همدان در ایام اربعین حسینی باید براساس دستورالعمل و مدیریت ستاد در استان مربوطه انجام پذیرد.
نظری خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته تشتت مدیریتی در امر مراسم و برنامه‌های اربعین حسینی انجام می‌شد، اما این تشتت باعث آسیب رساندن به اهداف مورد نظر می‌شود.
وی خطاب به مدیران شهرداری بیان کرد: تمامی اقدامات باید با مدیریت واحد و همکاری مدیریت ارشد استان صورت پذیرد.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری و رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان همدان نیز در این جلسه ضمن ارائه دستورالعمل وزارت کشور و ستاد اربعین حسینی، گفت: همدان به‌عنوان استان معین کردستان معرفی شده است و امسال باید براساس دستورالعمل دریافت‌شده با همکاری استان کردستان خدمات‌رسانی انجام شود.
پورحسینی با بیان اینکه تمامی سیستم‌های مربوطه باید آماده ارائه خدمات به زوار باشند، افزود: اعزام تیم خدمات‌رسانی به زائران در ایام اربعین باید با گرفتن مجوز از ستاد باشد و درصورت اعزام بدون هماهنگی مسئولیتی برعهده ستاد نخواهد بود و تخلف محسوب می‌شود.

شناسه خبر 71503