شناسه خبر:71468
1402/4/25 09:44:03

سپهرغرب، گروه فرهنگی: نازنین بگوم، فیلمساز بنگلادشی حاضر در جشنواره فیلم حوا گفت: توجه به مسائل و نقش زنان در جامعه و خانواده یکی از شاخص‌های توسعه برای هر کشور است؛ برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت زن و خانواده، جامعه را هم از اهمیت این موضوع آگاه می‌سازد.

نازنین بگوم (Naznin Begum)، فیلمساز و یکی از مدیران جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش درباره برگزاری نخستین جشنواره حوا با رویکرد زنان و خانواده گفت: موضوع این جشنواره برایم بسیار جالب است و رویکردی که دارد درباره خانواده و زنان است، همان‌طور که می‌دانید همه چیز از خانواده شروع می‌شود و خانواده هسته اصلی جامعه است. در یک خانواده ایده‌آل شاد هیچ تبعیض و خشونتی وجود ندارد و این موضوع می‌تواند به جامعه تسری پیدا کند.
وی افزود: پرداختن به فیلم‌هایی با محوریت خانواده و تمرکز بر مسائل زنان برای همه جوامع و کشورها ضروری است و این یکی از شاخص‌های توسعه است. اگر بخواهید کشوری توسعه یافته داشته باشید نمی‌توان نقش زنان در جامعه و فعالیت‌های آنان در خانواده را نادیده گرفت و برگزاری چنین جشنواره‌هایی جامعه را هم با این موارد بیشتر آشنا می‌کند.
این فیلمساز با بیان اینکه فیلم‌ها و فیلمسازان ایرانی در سطح جهانی معروف هستند، ادامه داد: ایران فیلمسازان زیادی دارد که بر مسائل و مشکلات زنان در جامعه و خانواده تمرکز می‌کنند و این بسیار جالب است؛ از این فیلم‌ها این طور برداشت می‌شود که زنان ایرانی مستقل، باهوش و قدرتمند هستند.
وی همچنین با اشاره برگزاری جشنواره فیلم حوا برای اولین دوره گفت: این جشنواره نخستین بار است که با این رویکرد در ایران برگزار می‌شود و من خوش‌شانس هستم که اولین سفر من به ایران با این جشنواره همزمان شد. همچنین خوشحالم در این جشنواره حضور دارم و با آشنایی که در این مدت از ایران پیدا کرده‌ام، آرزو می‌کنم در آینده‌ای نزدیک از ایران هم به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته یاد شود.

شناسه خبر 71468