شناسه خبر:71458
1402/4/25 08:51:30

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه 2 هزار و 300 میلیارد تومان به مجموع اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام اضافه شده است، گفت: بیش از 2 هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم تنها برای ابرپروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام هزینه شده است.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در جلسه بررسی و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام، اظهار کرد: اعتبار اولیه سفر اول رئیس جمهور به استان 2 هزار و 44 میلیارد تومان بوده که با رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، 2 هزار و 300 میلیارد تومان اضافه شده است.
وی با بیان اینکه در سفر بعدی پروژه‌های اولویت دار و کلانی مدنظر مسئولان استان قرار گیرد که نقش اساسی در توسعه داشته باشند، افزود: پروژه‌های عمرانی به خصوص در حوزه راه و زیرساخت‌های استان باید در اولویت قرار گیرد.
بهرام‌نیا با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم تنها برای ابرپروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام هزینه شده است، تصریح کرد: 150 متر از تکمیل فاز اول سامانه گرمسیری باقی مانده است که با تکمیل شدن این فاز حدود 2 هزار هکتار از اراضی استان آبی خواهد شد.
استاندار ایلام یادآور شد: تا کنون برای اجرای 85 درصد سامانه گرمسیری در استان ایلام 7هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده است و این در حالی است که برای 15 درصد باقی مانده حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است.
وی با بیان اینکه در مجموع این پروژه حدود 100 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه دارد، گفت: این ابرپروژه ظرفیت ایجاد اشتغال برای 6 هزار نفر را دارد.
بهرام‌نیا افزود: فاز دوم این پروژه به طول 150 کیلومتر به سمت دهلران است که 90 کیلومتر آن انجام شده است و 60 کیلومتر باقی مانده است و 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران را آبی می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه در این دولت بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای ابرپروژه سامانه گرمسیری در استان ایلام هزینه شده است، تصریح کرد: این ابر پروژه 17 کیلومتر تونل به قطر 5 متر و 5 کیلومتر باکس دارد که برای باکس‌های آن 110 هزار تن میلگرد و 70 هزار متر مکعب بتن برای آن استفاده شده است.
استاندار ایلام یادآور شد: باید شاکر باشیم که علیرغم همه مشکلات و محدودیت ها، در این دولت این ابر پروژه در حال تکمیل شدن است که در سه حوزه کشاورزی، صنعت و شرب کاربرد دارد.
بهرام نیا ابراز کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پروژه‌های پیشران، موثر در زندگی مردم و زمینه ساز توسعه استان بر اساس زنجیره ارزش را برای دور دوم سفرهای ریاست جمهوری تعریف و طراحی کنند.
وی با اشاره به اینکه این طرح باید برای مردم اطلاع رسانی شود، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی این پروژه باعث پمپاژ امید در جامعه می‌شود.

شناسه خبر 71458