شناسه خبر:71399
1402/4/22 00:23:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: عملیات اجرای آسفالت رمپ و لوپ‌های زیرگذر کردیجان شروع شده و در ادامه با تکمیل ایمنی آن، تقاطع غیرهمسطح کردیجان در محور آشتیان - راهجرد بزودی افتتاح خواهد شد.

مهرداد جهانی از شروع عملیات تکمیلی تقاطع غیرهمسطح کردیجان در محور آشتیان - راهجرد خبر داد و اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح «کردیجان» در سال 1397 شروع و در طول چهار سال بتن‌ریزی عرشه پل و دیوارهای زیرگذر اجرا شده بود.

وی افزود: برای تکمیل این طرح طی یک سال اخیر، بیش از 25 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، اجرای دو کیلومتر زیرسازی رمپ و لوپ ها، 400 متر جدولکاری و اجرای چاه زهکشی به روش نوین انجام شده و در حال حاضر عملیات اجرای آسفالت رمپ و لوپ‌ها نیز شروع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به مشخصات فنی طرح گفت: دهانه زیرگذر این تقاطع غیرهمسطح 12 متر و طول عرشه آن 35 متر و مجموع طول رمپ و لوپ‌های آن برابر دو کیلومتر است.

وی اعتبار هزینه شده برای تکمیل این طرح را 120 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پس از اتمام اجرای آسفالت، عملیات ایمن سازی زیرگذر شامل خط کشی، نصب انواع تابلوهای ایمنی، چراغ چشمک زن، شیار لرزاننده، حفاظ فلزی روی پل و آشکارسازی محدوده تقاطع غیرهمسطح نیز انجام خواهد شد تا همزمان با هفته دولت افتتاح شود.

به گفته جهانی با بهره‌برداری از این طرح یکی از نقاط پرتصادف استان رفع خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد در اردیبهشت ماه امسال نیز بمنظور ارتقاء رویه آسفالتی راه روستای کردیجان از تقاطع محور آشتیان - راهجرد تا هزارآباد به طول 9 کیلومتر روکش آسفالت اجرا شده و در امتداد این مسیر نیز 10 کیلومتر روکش آسفالت بسمت روستای ورسان اجرا شده است.

شناسه خبر 71399