شناسه خبر:71388
1402/4/22 00:11:43

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: به تمامی محصولاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به‌عنوان الگوی کشت تعیین شده باشند؛ کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص داده می‌شود.

سیامک بیگی روز چهارشنبه اظهار کرد: تغییر الگوی کشت و استفاده از دانش‌بنیان‌ها؛ از راهبردهای اساسی جهاد کشاورزی است که باید مورد توجه کارشناسان و کشاورزان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: برای سازگاری با کم‌آبی و شرایط جوی کم‌بارشی، کارشناسان و زارعان باید به عرصه کار نو و تازه با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت منابع توجه کنند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام تأکید کرد: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، به‌منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که زیر پوشش الگوی کشت در استان معرفی شده‌اند کودهای کشاورزی یارانه‌دار تخصیص یافت.

بیگی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 14 هزار و 711 تن انواع کودهای کشاورزی تامین و وارد انبارهای سازمانی شده است، یادآور شد: بیش از 41 درصد آن بر اساس الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته که این میزان شامل پنج هزار و 492 تن ازته، 375 تن فسفاته و 268 تن پتاسه و دو تن نیز سولفاته بوده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع تابستانه هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای بالاست، کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان، کودهای یارانه‌ای تحویل می‌شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام بیان کرد: بیش از هشت هزار و 572 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه هم‌اکنون در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است.

وی یادآور شد: توزیع سهمیه کودهای پایه برای کشت پاییزه نیز از اول مرداد ماه سال جاری انجام و آمادگی داریم تمام کود استان را تأمین و به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

شناسه خبر 71388