شناسه خبر:71344
1402/4/21 11:32:01

فرماندار سیروان گفت: خروج از بن‌بست جغرافیایی مهم‌ترین اولویت مجموعه مدیریتی این شهرستان برای حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

محمدباقر شریفی روز سه شنبه در کمیته اطلاع‌رسانی دولت در شهرستان اظهار کرد: ظرفیت‌های کم‌نظیری در عرصه‌های مختلف گردشگری؛ کشاورزی و آب و خاک در این شهرستان وجود دارد که در صورت توجه ویژه مسئولان می‌توان زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در این منطقه فراهم آورد.

وی افزود:‌ تکمیل جاده قاضی‌خان- بدره می‌تواند ارتباط سیروان را با شهرستان‌های جنوبی و سایر استان‌های دیگر فراهم آورد که خوشبختانه این مسیر افتتاح شده و هم‌اکنون در این مسیر تردد جریان دارد.

فرماندار سیروان جاده سرتنگ- هلسم را به‌عنوان مسیری که می‌تواند این شهرستان را به مناطق شمالی استان متصل و مسافت سیروان را به سمت استان کرمانشاه به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد؛ متذکر شد و تأکید کرد: این جاده با اعتبارات استانی و شهرستانی تکمیل نمی شود و باید از محل منابع ملی بودجه مورد نیاز آن تخصیص یابد.

شریفی همچنین به پروژه راهسازی چشمه‌چاهی اشاره کرد و گفت:‌ این جاده هفت کیلومتر مسافت ایلام را به شهر لومار کوتاه می‌کند؛ با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری آسفالت آن به تغییر افتاد؛ ولی امیدواریم هرچه زودتر شاهد زیر بار ترافیک رفتن این قطعه راهسازی باشیم.

وی حوزه گردشگری را با توجه به طبیعت بکر منطقه از ظرفیت‌های سیروان برشمرد و اضافه کرد: جمعیت این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی به بیش از 50 هزار نفر نیز می‌رسید که تلاش شد با هماهنگی تمامی ارگان‌های مسئول کالاهای اساسی مورد نیاز تأمین و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

فرماندار سیروان با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای تأمین مسکن اقشار مختلف مردم یادآور شد: پروزه مسکن ملی در این شهرستان کلید خورده و هم‌اکنون پرونده 22 نفر برای دریافت تسهیلات تکمیل و بیش از 30 نفر دیگر نیز در حال طی کردن مراحل هستند و زمین مورد نیاز نیز تأمین شده است.

شریفی از رایزنی با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برای تجهیز کانال‌های آب کشاورزی، تهیه جهیزیه و تجهیز مساجد شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به مشکلات جاده‌های ارتباطی و معابر این شهرستان اظهار کرد: نهضت آسفالت در سطح 20 هزار مترمربع شامل بیس و آسفالت راه‌های ارتباطی سیروان شروع شده است.

فرماندار سیروان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات در انتهای سال جاری پرداخت و یادآور شد: انتظار داریم شورای اطلاع‌رسانی شهرستان در جهت بالابردی روحیه امیدآفرینی و شور انتخاباتی در بین مردم تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشد تا با حضور حداکثر مردم در پای صندوق‌های رأی بار دیگر دشمنان نظام را ناامید کنیم.

شریفی اطلاع‌رسانی خدمات نظام در عرصه‌های گوناگون را با توجه به هجمه تبلیغاتی دشمنان خارجی و معاندان داخلی برای ناامید کردن مردم بسیار تعیین‌کننده توصیف کرد و گفت: دفاع مستدل از فعالیت‌های صورت گرفته در کنار بیان دلسوزانه مشکلات و هم افزایی با مدیران اجرایی برای برطرف کردن آن‌ها از مهم‌ترین راهبردهای جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی ابراز امیدواری کرد شورای اطلاع‌رسانی شهرستان به‌عنوان بازوی رسانه‌ای مدیران اجرایی بتواند در جهت حل معضلات سیروان برای حرکت به سمت توسعه پایدار گام‌های مؤثری بردارد.

شهرستان سیروان در شمال شرقی ایلام به مرکزیت شهر لومار در 60 کیلومتری ایلام قرار داشته و 14 هزار و 404 نفر جمعیت دارد که بیش از 80 درصد آن‌ها ساکن روستاها هستند.

 

شناسه خبر 71344