شناسه خبر:71279
1402/4/20 09:25:42

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه از برگزاری نشستی با محوریت بررسی موانع مربوط به پروژه پنج هزار و 400 واحدی نهضت ملی مسکن استان به‌منظور تسریع در عملیات اجرایی آن در بنیاد مستضعفان کشور خبر داد.

«رامین الماسی» روز دوشنبه ابراز کرد: امروز با حضور در دفتر مدیرعامل هلدینگ پایا سامان پارس بنیاد مستضعفان کشور، پیگیر موارد مربوط به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه پنج هزار و 400 واحدی نهضت ملی مسکن استان شدیم.
وی اضافه کرد: در این نشست ضمن بررسی موانع موجود، برای رفع آن اقدام و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بانک سینا به‌عنوان بانک عامل جهت اعطای تسهیلات 550 میلیون تومانی برای ساخت هر واحد، شرایط تسریع در اجرای عملیات بیش‌ازپیش فراهم شد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه تصریح کرد، پیرو تفاهم‌نامه احداث پروژه مذکور فی‌مابین استانداری کرمانشاه و بنیاد مستضعفان بعد از یک دوره رکود، شرایط برای استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی جهت پیشبرد این پروژه با سرعت قابل قبول فراهم شد تا انشاالله در کمترین زمان ممکن پنج هزار و 400 واحد این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد.
پس از آخرین نشست شورای عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور و پیگیری دستورات ایشان از سوی مقام عالی وزارت، بلافاصله پس از تشکیل دو جلسه درون‌سازمانی در اداره کل راه و شهرسازی، امروز سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه با حضور در بنیاد مستضعفان، بررسی موانع و موارد مربوط به پروژه پنج هزار و 400 واحدی دولت‌آباد را در دستور کار قرار داد.
اراضی 47 هکتاری شهرک دولت‌آباد در مالکیت بنیاد مستضعفان قرار داشت که با توجه به موقعیت مناسب آن از سال 1398، پیگیری‌ها و مکاتباتی توسط استاندار وقت با رئیس بنیاد مستضعفان برای اختصاص اراضی مذکور به طرح اقدام ملی مسکن صورت پذیرفت که با توجه به مساعدت آقای فتاح، نهایتاً توافقنامه‌ای در سال 99 فی‌مابین راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و استانداری کرمانشاه منعقد و مقرر شد در ازای تغییر کاربری زمین مذکور به مسکونی و سایر خدمات وابسته، بخشی از قطعات به راه و شهرسازی منتقل شود و مابقی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد.
در سفری که آقای فتاح در سال 1400 به استان داشت وی موافقت کرد که قطعات سهمیه بنیاد نیز برای تامین مسکن افراد نیازمند و واجد شرایط قرار گیرد.
در این راستا شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان به‌عنوان کارگذار برای احداث پنج هزار و 400 واحد مسکونی در زمین یادشده شروع به عملیات آماده‌سازی کردند، اما به‌دلیل برخی مشکلات فنی و حقوقی با وجود گذشت 1.5 سال از کلنگ‌زنی پروژه، عملیات اجرایی آن متوقف شده بود.
با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و تشکیل جلساتی در استانداری، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان خوشبختانه مسائل فی مابین حل‌وفصل شد و هم‌اکنون شرکت‌های وابسته به بنیاد نسبت به تجهیز کارگاه برای شروع عملیات اجرایی اقدام کردند که انشاالله در آینده‌ای نزدیک عملیات احداث پنج هزار و 400 واحد مسکونی در اراضی یادشده آغاز خواهد شد.
در ابتدای فراخوان دولت، 200 هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه 57 هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و درحال تکمیل مدارک خود هستند.
تسهیلات اعطایی به مردم شهر کرمانشاه 400 میلیون تومان و در شهرستان‌های استان 300 میلیون تومان است.
گفته می‌شود حدود 500 هکتار زمین برای طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه مورد نیاز است.
برای دریافت مسکن ملی سه شرط اساسی وجود دارد، متقاضی نباید از سال 1357 یعنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز زمینی از دولت دریافت کرده باشد، از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده و همچنین از پنج سال پیش تا به امروز ملکی به‌نام او ثبت نشده باشد.

شناسه خبر 71279