شناسه خبر:71175
1402/4/18 11:23:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مردم استان در قالب طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای انجام این طرح تاکنون 46 میلیارد تومان کالای اساسی خریداری کردند.

فرزاد پیشکاری روز شنبه اظهار کرد: 59 هزار تراکنش خرید در فروشگاه‌های طرف قرارداد از آغاز اجرای این طرح در استان انجام گرفته و روز به روز این روند افزایشی است.
وی افزود: یک میلیون و 647 هزار نفر از جمعیت استان یارانه بگیر هستند که حدود 694 هزار نفر از این تعداد یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند و از این سبد کالا می‌توانند استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: 35 هزار خانوار در استان از این طرح اختیاری استفاده کرده و از 80 هزار تومان یارانه تشویقی برای هر نفر بهره‌مند شده اند.
پیشکاری با بیان اینکه یارانه 400 هزار تومانی ثابت است، تأکید کرد: هر کسی از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده نکند، همچنان از یارانه نقدی بهره‌مند است و دولت بنا ندارد یارانه را حذف کند.
وی اضافه کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و در صورت مدیریت صحیح پیش‌بینی می‌شود که بخش اعظمی از تورم موجود از طریق این طرح کنترل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند؛ بنابراین مردم و متقاضیان مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.
پیشکاری با بیان اینکه استقبال از این طرح در استان در حال افزایش است، ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم، 300 هزار تومان است و مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.
وی یادآور شد: بستر لازم برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان ایجاد و قرارگاه کالابرگ استانی تشکیل شده و در شهرستان‌ها نیز این قرارگاه تشکیل جلسه می‌دهد تا همه مناطق استان تجهیز شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در سطح شهرها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال و در روستاها نیز تعاونی‌های روستایی فعال شده است و علاوه بر آن خانوارها از فروشگاه‌های خرد و کلان نیز می‌توانند خرید کنند.

شناسه خبر 71175