شناسه خبر:71165
1402/4/18 11:11:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از اعلام فراخوان مرحله استانی هفتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان خبر داد.

امین لطفی‌شهپر از برگزاری هفتمین جشنواره هنری فانوس در همدان خبر داد و اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های ایثارگران به زبان هنر، مرحله استانی هفتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلف نظیر نقش ولایت و رهبری در پیشبرد دفاع مقدس و آرمان‌ها و تداوم آن، نقش مردم در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا، رسالت تداوم آرمان‌های دفاع مقدس، سنگر جهاد تبیین، فرهنگ، علم و هنر برگزار می‌شود.
مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: جبهه جنگ ترکیبی استکبار جهانی، مدافعان حرم و شهدای امنیت، سبک زندگی رزمندگان و شهدا، از شهید بودن تا شهید شدن، سفرهای راهیان نور و نسل امروز، تأثیر بازدید از مناظر و یادمان‌های دفاع مقدس بر زائران راهیان نور به‌ویژه نسل جوان، از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
وی به تشریح ضوابط ارسال آثار به جشنواره پرداخت و گفت: آثار تولیدی باید مربوط به سال 1401 باشد و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود همچون هنرهای نمایشی، فیلم‌های آثار نمایشی، متن‌ نمایشنامه، عکس، نقاشی، آثار ویدئویی، فیلم، انیمیشن، نماهنگ، موسیقی، پادکست و نمایش رادیویی به این جشنواره ارسال کنند.
لطفی‌شهپر با بیان اینکه امسال نیز بخش دانش‌آموزی به جشنواره اضافه شده است، تصریح کرد: در بخش دانش‌آموزی تولید آثار هنری با امکانات و ارائه در حد توان دانش‌آموزان مورد تأیید هیئت داوران است.
وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره جهت شرکت در مرحله استانی 25 تیرماه است، ادامه داد: اختتامیه مرحله استانی در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.
مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در همدان، میدان قائم (عج) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، مدیریت هنری و امور سینمایی اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم فراخوان با شماره‌های 08138381010، 08138381020، 09127116188 و 09184428224 تماس برقرار کنند.

شناسه خبر 71165