شناسه خبر:71138
1402/4/17 10:46:20

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: 20 گروه راهداری شامل گروه‌های خط‌کشی، نصب نیوجرسی، تعمیر سامانه روشنایی و نصب تابلو و علائم در راه‌های ارتباطی برای ارتقای ایمنی جاده‌های استان فعالیت دارند.

جواد نگاهداری در جمع خبرنگاران افزود: به‌منظور خط‌کشی و احیای خط راه‌های ارتباطی استان هم‌اکنون سه گروه خط‌کشی تجهیز و فعال شده است و تا پیش از آغاز سفر زائران اربعین حسینی عملیات خط‌کشی محورهای پُرتردد استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر اجرای خط‌کشی، عملیات رفع و آشکارسازی نقاط پُرتصادف و دارای تصادف استان نیز با جدیت از طریق عوامل راهداری درحال انجام است.

نگاهداری ادامه داد: هم‌اینک بیش از 85 درصد از سیستم‌های روشنایی راه‌های استان تعمیر و راه‌اندازی شده است و بقیه آن‌ها نیز از طریق سه گروه تعمیر و نگهداری در دست اقدام قرار دارد.

️معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: عملیات نصب نیوجرسی در گردنه اسدآباد، محور فامنین- تجرک و محور نهاوند- کنگاور از طریق دو گروه امانی و پیمانی درحال انجام است.

استان همدان داری حدود پنج هزار و 400 کیلومتر جاده و 17 گردنه برف‌گیر به طول 245 کیلومتر است که گردنه اسدآباد ازجمله محورهای کوهستانی و سخت‌گذر استان در فصل زمستان محسوب می‌شود.

 

شناسه خبر 71138