شناسه خبر:71131
1402/4/17 09:56:12

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه توجه به برنامه‌ها و مسائل فرهنگی در حوزه اربعین باید در اولویت باشد، گفت: برنامه توسعه سبک زندگی اربعینی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور قرار دارد.

سید مجید امامی، شامگاه چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: در بحث خانواده و زیست عفیفانه شاخص‌هایی وجود دارد و برای رسیدن به زیست عفیفانه راهی جز تقویت نهاد خانواده نداریم.

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، خانواده ایرانی و اسلامی را مورد هدف قرار داده است، گفت: با همکاری دستگاه‌های فرهنگی ازجمله معاونت زنان ریاست جمهوری کارهایی در حال شکل گیری است که جشن مردمی خانواده و برنامه‌هایی از جمله معرفی الگوهای موفق مادر، سفره، خانواده، محیط زیست و رسانه از جمله آن هاست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر اینکه کیفیت کالاها و محصولات فرهنگی بومی را باید بالا برد، یادآور شد: در کنار دعوت به قانون و رعایت شئونات اسلامی ایرانی، محصولات فرهنگی و هنری در زمینه انیمیشن، داستان، فیلم و ژانر کودک و نوجوان اهمیت دارند.

امامی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در حوزه اربعین حسینی و با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی در حوزه اربعین باید در اولویت باشد، گفت: برنامه توسعه سبک زندگی اربعینی در دستور کار جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی کشور قرار دارد، بی‌شک از ظرفیت ایلام در این مبحث استفاده خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار، اظهار کرد: فضای نقد و مطالبه‌گری در چارچوب قانون باید بیش از پیش در جامعه وجود داشته باشد، باید دانست مسئله اشتغال‌زایی در استان ایلام به امیدآفرینی می‌انجامد، جذب بودجه قابل تحسین است اما مدیریت این اعتبارات برای رسیدن به اشتغال پایدار مسئله مهم‌تری است.

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار با اشاره به اینکه تولید محصولات فرهنگی و هنری از اهمیت ویژه ای برخودار است و باید در اولویت دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، گفت: با تولید نمایش‌های مختلف، مستند و فیلم و یا آثار تجسمی می‌توان پیام اربعین حسینی را به نسل جوان منتقل کرد.

وی افزود: در استان ایلام در خصوص زیست عفیفانه کارهای مردمی خوبی در حال انجام است اما این کارها نیازمند حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی نیز است.

حضور در مزار شهدای گمنام بهشت رضا (ع) شهر ایلام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، شرکت در آیین نکوداشت خانواده زنده یاد علی محمد نیاکان؛ مدیرکل سایق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و گرامیداشت روز قلم و بازید از کانون فرهنگی هنری شهدای بانقلان از دیگر برنامه‌های سفر دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به ایلام بوده است.

 

شناسه خبر 71131