شناسه خبر:71122
1402/4/17 09:37:57

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: این ستاد سال گذشته با جمع‌آوری حدود 22 میلیارد تومان، زمینه آزادی 311 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی 78 میلیارد تومان را فراهم کرد.

یداله روحانی‌منش شامگاه چهارشنبه در آیین روز ملی صنعت و معدن ابراز کرد: این زندانیان جرائم غیر عمد شامل 16 زن و 295 هستند که 240 نفر از این افراد برای مسائل مالی، 56 نفر برای پرداخت مهریه، 9 نفر به‌دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح و 6 نفر نیز برای پرداخت نفقه زندانی شده بودند.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با جمع‌آوری هشت میلیارد تومان، 50 زندانی جرائم غیر عمد در استان همدان آزاد شدند.

روحانی‌منش اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ستاد دیه استان همدان در روزهای عید قربان تا عید سعید غدیر، زمینه‌سازی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: هم‌اینک 255 زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان همدان گرفتار هستند که تلاش داریم با حمایت خیران نیک‌اندیش زمینه آزادی این افراد را فراهم کنیم.

روحانی‌منش تصریح کرد: ستاد دیه یک نهاد مردمی است و با کمک مردم و نهادهای حمایتی تلاش دارد زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار امیدواری کرد: در روزهای مبارک بین عید قربان تا عید غدیر با جمع‌آوری کمک‌های مردمی یک خروجی خوب برای آزادی زندانیان داشته باشیم.

روحانی‌منش ادامه داد: در شب میلاد با سعادت امام هادی (ع) نیز آیین جمع‌آوری کمک برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان کبودراهنگ برگزار و مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری شد.

 

شناسه خبر 71122