شناسه خبر:71082
1402/4/15 09:21:26

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زندان یکی از ضرورت‌های غم‌انگیز است، به مسأله زندان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مساله زندان‌های استان به ویژه انتقال زندان کرمانشاه به خارج از بافت شهری قطعا یکی از دغدغه‌های ماست.

«محمدطیب صحرایی» سه‌شنبه شب در دیدار رئیس سازمان زندان‌ها در استانداری کرمانشاه افزود: در بحث انتخاب زمین مناسب، کارهای کارشناسی صورت گرفته تا همه جوانب به نحو شایسته پیش برود.
وی گفت: تلاش ما هم این است که در کوتاه‌ترین زمان انتقال زندان شکل بگیرد.
گفتنی است در این نشست مدیران ستادی هر دو دستگاه نیز حضور داشتند و درباره موضوعات مطرح‌ شده به گفت و گو پرداختند.
ظرفیت مولدسازی فرصت خوبی برای انتقال زندان‌های قدیمی است
رئیس سازمان زندان‌های کشور نیز در این دیدار با تبریک اعیاد قربان و غدیرخم، اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان را مهمترین ماموریت سازمان زندان‌ها دانست و در این ارتباط تأکید کرد؛ یکی از برنامه‌های جدی ما برای این هدف، توسعه فضاهای کارگاهی به منظور حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان است.
«غلامعلی محمدی» همچنین با اشاره به مصوبه مولدسازی، افزود: ظرفیت مولدسازی، فرصت خوبی برای انتقال زندان‌های قدیمی و مستقر در بافت شهری، به فضای خارج از بافت مسکونی شهرهاست که تحققش برای شهروندان مطلوب خواهد بود. از طرفی احداث فضاهای جدید هم می‌تواند زیرساخت لازم را برای اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها تامین کند.
رئیس سازمان زندان‌ها در این راستا ابراز امیدواری کرد که با همکاری استانداری کرمانشاه، بتوانند گام مناسبی برای اجرای مصوبه مولدسازی و انتقال زندان کرمانشاه به خارج از شهر بردارند.

شناسه خبر 71082