شناسه خبر:71077
1402/4/15 09:10:36

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان ایلام از افزایش هفت درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا در استان ایلام طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

جوهر نادری روز چهارشنبه اظهار کرد: سال جاری 356 پرونده قاچاق به ارزش 81 میلیارد تومان در سطح استان تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشته است.
وی افزود: لوازم خانگی، پوشاک، مواد خوراکی، کود شیمیایی، دارو و لوازم خودرو از مهمترین کالاهای قاچاق شده در استان طی سال جاری بوده است.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان ایلام در مورد سرنوشت کالاهای قاچاق در استان نیز یادآور شد: کالاهایی که بلاصاحب، صاحب متواری و مجهول‌المالک هستند، باید تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شود.
نادری تأکید کرد: کالاهای کشف‌شده فاسدشدنی نیز امحا می‌شوند، تعدادی از کالاها نیز صادر و یا به صورت محدود در داخل به فروش گذاشته می‌شوند.
در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید داخلی طرح‌هایی با هدف مبارزه با عرضه کالای قاچاق و حمایت از تولیدکنندگان داخلی توسط مأموران انتظامی در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.
گفتنی است؛ سال جاری 10 مرحله طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اجرایی شده و 224 قاچاقچی نیز در استان دستگیر شده است.

شناسه خبر 71077