شناسه خبر:71073
1402/4/15 09:00:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: 77 فیلم مستند و داستانی کوتاه در نخستین جشنواره «فیلم کوتاه و مستند زریبار» شهر مریوان در فضای باز اکران می‌شود.

علی‌اصغر دریایی، 14 تیرماه در نشست خبری نخستین جشنواره «فیلم کوتاه و مستند زریبار» شهر مریوان گفت: در نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار در شهر مریوان 77 فیلم، 35 فیلم در بخش داستانی و تعداد 38 فیلم بخش مستند و چهار فیلم به‌صورت میهمان از اقلیم کردستان عراق از 18 لغایت 21 تیرماه در پارک شانوی شهر مریوان اکران می‌شود.
وی افزود: نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار به‌صورت ملی و از استان‌های سراسر کشور آثار منتخبی از فیلم‌های مستند با حضور کارگردانان آن‌ها اکران خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: فیلم‌هایی با محوریت موضوع آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست به دبیری فرید نیک‌خواه از هنرمندان عرصه سینما و فیلم‌های مستند و مدیر مسئول مؤسسه سینمایی نیما فیلم مریوان برگزار می‌شود.
دریایی با دعوت از مردم شهر مریوان برای دیدن فیلم‌های این جشنواره گفت: به‌منظور بهره‌مندی مردم شهر مریوان امکانات اکران در فضای باز پاک شانو فراهم شده است که با استفاده از سیستم پخش فیلم سیار امکانات شرایط لازم برای تماشای جمعیت بیشتر وجود دارد.
وی از همکاری فرمانداری، شهرداری، بهزیستی و شورای اسلامی شهر مریوان قدردانی و اظهار کرد: یکی از رسانه‌های تأثیرگذار در عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی و آموزش شهروندان رسانه فیلم به‌ویژه فیلم‌های کوتاه است بر این اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تقویت و صیانت از فرهنگ عمومی سالم اقدام به برگزاری و طراحی جشنواره‌هایی در این راستا کرده است.
یادآور می‌شود؛ مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه 21 تیرماه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری مریوان برگزار می‌شود.

شناسه خبر 71073