شناسه خبر:71058
1402/4/15 08:33:50

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی در حوزه تولید لباس خوب، فاخر، جذاب، به‌روز و درعین‌حال متناسب با موازین شرعی با هماهنگی و همگرایی منطبق با قانون طرح‌های مبتکرانه و کارشناسانه در عمل و نه در شعار، اقدام کنند.

حسن خانجانی‌موقر صبح روز گذشته در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با موضوع «فرهنگ عفاف و حجاب و با محوریت پوشش مناسب ایرانی- اسلامی» اظهار کرد: متأسفانه در حوزه تولید پوشاک و البسه مناسب یک جامعه ایرانی- اسلامی از یک‌سو تعداد تولیدکننده محدود است و از سویی دیگر از این تعداد کم تولیدکننده نیز مطابق با قوانین موجود، حمایتی که باید، نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیش از آن که به فروشنده‌ای بگوییم چرا البسه نامناسب عرضه می‌کنی؟ باید تولیدات مناسب در اختیارش قرار دهیم تا جایگزین کرده و کالای خود را به فروش برساند، افزود: باید پوشاک و البسه خوب، فاخر، جذاب، به‌روز، متنوع و درعین‌حال متناسب با موازین شرعی تولید و به اندازه کافی در سطح جامعه عرضه شود.
دادستان همدان با تأکید بر اینکه موضوع مذکور از سال 99 از سوی این دادستانی پیگیری شده اما خروجی خوبی از سوی دستگاه‌ها مشاهده نشده است، گفت: فراهم ساختن شرایط مناسب و امکانات لازم برای تولید لباس فاخر و مناسب برعهده دستگاه قضائی نیست و باید دستگاه‌های دولتی با هماهنگی و همگرایی منطبق با قانون طرح‌های مبتکرانه و عملیاتی در عمل و نه در شعار ارائه و اجرایی کنند.
خانجانی‌موقر تصریح کرد: همچنین برنامه‌های ارائه‌شده از سوی دستگاه‌های متولی منطبق با قوانین و شرح وظایف خواسته‌شده از آن‌ها نیست، به‌طوری که تاکنون برنامه‌ای از سوی آموزش‌وپرورش حتی برای تعمیق باورهای اسلامی و ایرانی درباره پوشش مناسب ارائه نشده و یا از سوی دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد سامان‌دهی فرهنگی- هنری طراحان پارچه و لباس نیستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اگر برنامه‌ای تدوین می‌شود کارشناسانه، عملیاتی و با بهره‌گیری از نظرات متخصصان متعدد باشد نه سطحی، مقطعی و زودگذر که حتی اثر معکوس در جامعه برجای گذارد.

شناسه خبر 71058