شناسه خبر:71056
1402/4/15 08:31:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برگزاری هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در همدان خبر داد.

محمدرضا خلجی روز گذشته اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی از امروز تا 18 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپا است و ساعت بازدید 16 تا 21:30 خواهد بود.
وی تعداد کل غرفه‌های نمایشگاه را 246 غرفه عنوان کرد و افزود: 130 غرفه از 29 استان‌های کشور، 9 غرفه شهرها و روستاهای جهانی و ملی، 96 غرفه از شهرستان‌های استان و چهار غرفه از خانه‌ها، تشکل‌ها و بخش خصوصی صنایع‌ دستی و چهار غرفه دستگاه‌های دولتی، در نمایشگاه حضور دارند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه 20 غرفه سوغات بومی و غرفه‌های آزاد در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، ادامه داد: تعداد کل رشته‌های نمایشگاه 34 رشته بوده و 12 رشته تولید زنده است.
وی عنوان کرد: ازجمله مزیت‌های هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی و سوغات استان می‌توان به حضور پُررنگ شهر و روستاهای جهانی و ملی و همچنین تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی کشور و برگزاری جشنواره اقوام در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد.
خلجی افزود: انتخاب سه غرفه برتر نمایشگاه و اهدای لوح غرفه‌های برتر، ساخت تیزر تبلیغاتی نمایشگاه و اشتراک‌گذاری گسترده در فضای مجازی، دعوت از مدیران ادارات دولتی و همکاران برای بازدید از نمایشگاه برای این دوره از جشنواره درنظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: غرفه‌های استان همدان شامل 96 غرفه از همدان بوده و 61 غرفه از شهرهای ملایر، تویسرکان، بهار و لالجین، نهاوند، اسدآباد، کبودراهنگ، رزن و درگزین حضور دارند.

شناسه خبر 71056