شناسه خبر:70967
1402/4/13 08:42:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: عملیات خط‌کشی سه هزار کیلومتر از راه‌های این استان تا قبل از ایام اربعین سال جاری انجام خواهد شد.

سید زاهدین چشمه‌خاور روز دوشنبه اظهار کرد: خط‌کشی راه‌ها که از مقرون به‌صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.
وی افزود: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به‌ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط‌کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به‌طور ویژه انجام می‌دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال جاری یادآور شد: سال گذشته تاکنون عملیات خط‌کشی 6 هزار کیلومتر از راه‌های استان انجام شد و امسال هم عملیات خط‌کشی سه هزار کیلومتر تا قبل از ایام اربعین انجام خواهد شد.
به گفته چشمه‌خاور پیمانکار این پروژه تعیین و تجهیز کارگاه هم‌انجام شده است و به‌زودی عملیات اجرایی این میان خط‌کشی آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی نصب 45 هزار عدد تابلو از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 40 هزار آن نصب و مابقی نیز تا ایام اربعین سال جاری انجام خواهد شد.
وی گفت: تا قبل از ایام اربعین پیش‌رو در بخش‌های مختلف راهداری چون خط‌کشی، روکش آسفالت و نصب علایم در محورهای حمیل- ایلام- مهران و مسیر قلاجه- ایلام- مهران پروژه‌ها تکمیل شده و پایان خواهند یافت.

شناسه خبر 70967