شناسه خبر:70877
1402/4/11 09:25:35

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ایلام با اشاره به مشکلات تهیه بلیط اتوبوس در استان، گفت: با موافقت سازمان راهداری، 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام افزوده شده است.

علی‌اکبر بسطامی روز شنبه در دیدار با رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در فرودگاه شهدای ایلام، اظهار کرد: سازمان راهداری با درخواست‌ اختصاص 50 دستگاه اتوبوس به شرکت‌ها و افراد واجد شرایط همچنین یک هزار تن قیر موافقت شده است.
وی با بیان اینکه کمبود شدید اتوبوس در زمینه حمل مسافر، حوزه حمل و نقل استان را تحت‌الشعاع قرار داده است، افزود: باتوجه به در پیش بودن کنگره عظیم اربعین و تردد میلیونی زائران عتبات عالیات، رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و جاده‌ای، یکی از مهم‌ترین مشکلات و مطالبات کنونی استان ایلام است و افزایش ناوگان زمینی برای استان یک ضرورت مهم به‌شمار می‌رود.
این نماینده مجلس ادامه داد: سازمان راهداری با اختصاص 50 دستگاه اتوبوس علاوه بر 20 دستگاه سهمیه استان ایلام به شرکت‌ها و افراد واجد شرایط موافقت کرده است.
بسطامی بیان کرد: همچنین پیرو دیدار و رایزنی با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، با اختصاص یک هزار تن قیر رایگان به استان موافقت شده است.
*برگزاری نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان چوار
وی همچنین در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان چوار با اشاره به اینکه چوار قطب صنعتی غرب کشور است، اظهار کرد: با توجه به جمعیت زیاد نیروی کار مستقر در شهرستان، بهبود زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان چوار، هم برای مردم بومی و هم برای افراد شاغل غیر بومی مفید و قابل استفاده خواهد بود.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توسعه یکنواخت امکانات بهداشتی و درمانی در سطح استان تصریح کرد: عدم بهره‌مندی شهرستان‌های هلیلان، چوار و سیروان از مراکز درمانی مجهز همواره موجب ایجاد مشکلات عدیده ای برای مردم این مناطق شده و با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز احداث سه مرکز درمان بستر در این شهرستان‌ها اخذ شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش خواهیم کرد با همراهی دستگاه‌های مربوطه و فراهم کردن شرایط لازم، روند احداث مراکز درمان بستر به‌عنوان مطالبه اصلی مردم شهرستان‌های هلیلان، چوار و سیروان سرعت گیرد.
گفتنی است بررسی تأثیرات پساب صنایع و آلاینده‌های موجود در شهرستان بر سلامت مردم، جانمایی و تسریع در روند احداث مرکز درمان بستر چوار، راه‌اندازی بخش دیالیز، استقرار دستگاه رادیوگرافی و تخصیص اعتبار جهت تامین برق اضطراری مرکز از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.
در پایان نیز مقرر شد، ظرف مدت یک ماه نتیجه اقدامات در راستای اجرای مصوبات نشست، به اطلاع رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان رسانده شود.

شناسه خبر 70877