شناسه خبر:70871
1402/4/11 09:05:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور عشایر استان همدان اعلام کرد: در راستای تنوع‌بخشی به درآمد عشایر، پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب تبصره 16 با سود چهار درصد برای تولید گیاهان دارویی، صنایع دستی، ایجاد سایت گردشگری و اصلاح نژاد و زنجیره گوشت قرمز، به عشایر استان درحال پیگیری است.

جعفر کاویانی‌دلشاد اظهار کرد: در راستای هم‌زمان‌سازی فحلی سه هزار رأس طی فصل بهار در همدان با یک شرکت دانش‌بنیان پیشرو درحال انعقاد تفاهم‌نامه هستیم.
وی با بیان اینکه اداره امور عشایر استان همدان در هفت رشته حائز رتبه برتر در کشور شده است، افزود: جذب تسهیلات بانکی طی سه ماه که 100 درصد بوده و پرداخت تسهیلات، گامی در راستای افزایش تولید و توان مالی عشایر استان بوده است؛ جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای با تخصیص 13 میلیارد تومانی استانی و ملی از ماده 6، مرمت و بهسازی راه‌های عشایری، 54 هزار متر مکعب آب‌رسانی سیار، 188 نفرروز آموزش و تأمین آب شرب کانون اسکان قرق بهار، از اقداماتی بوده که توانست همدان را به رتبه برتر کشور برساند.
کاویانی‌دلشاد با اشاره به برگزاری مراسم‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره برای بانوان عشایر، یادآور شد: امور زنان عشایر همدان با ایجاد سه صندوق خُرد زنان عشایری زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و درآمدزایی زنان عشایر شده است.
وی با بیان اینکه تعاونی عشایری شهیدرجایی همدان با تعداد یک‌هزار و 900 عضو و فعالیت‌های انجام‌شده رتبه برتر تشکل‌های عشایری کشور را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: این تعاونی از فعال‌ترین و سالم‌ترین تعاونی‌های کشور است.
مدیر امور عشایر استان همدان در پایان تأکید کرد: با پیگیری از طریق شرکت توانیر، به دنبال تحویل پنل خورشیدی سال قبل و سال جاری برای توزیع بین عشایر هستیم.

شناسه خبر 70871