شناسه خبر:70848
1402/4/10 11:59:33

دادستان تویسرکان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 35 مورد آزادسازی حریم راه‌های شهرستان انجام شده است، گفت: پیگیر انتقال زندان به خارج از شهر هستیم.

مصطفی ربانی پیش از ظهر روز چهارشنبه در دیدار با رئیس محیط‌زیست اظهار کرد: هرگونه تغییر کاربری در داخل مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست طبق ماده سه آیین‌نامه اجرای قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی و زراعی و باغ‌ها باید ابتدا از محیط‌زیست توسط جهاد کشاورزی استعلام گرفته و بعد از تأیید محیط‌زیست، مجوز تغییر کاربری صادر شود.

وی افزود: به هرگونه دست‌درازی و تخریب و تصرف اراضی ملی خارج از نوبت طبق تبصره ماده 690 قانون مجازات اسلامی رسیدگی و با متخلفان برخورد می‌شود.

دادستان تویسرکان ابراز کرد: برای مراکز کارخانه‌ای و تولیدی درصورتی که هرگونه تخلف محیط‌زیستی داشته باشند، با توجه به سیاست قوه قضائیه در حمایت از تولید، اخطاریه به‌منظور رفع خلاف و آلودگی زیست‌محیطی با تعیین مدت معین و اعاده به وضع سابق صادر و ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین متولیان امر مکلف هستند مستندات و نظر کارشناسان محیط‌زیست را جمع‌آوری و در گزارشی دقیق، آن را به دادستانی به‌منظور اقدام قانونی لازم ارسال کنند تا وفق مقررات برخورد شود.

ربانی از ضرورت انتقال زندان این شهرستان به‌دلیل استقرار در محله‌ای مسکونی خبر داد و گفت: این مهم از دغدغه‌های ما و مردم است و به‌جد پیگیر هستیم تا با همکاری سازمان زندان‌ها محقق و از معضلات پیش‌آمده جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: طی برگزاری جلساتی مقرر شد هیچ‌گونه خدمات عمومی به مانند انشعاب برق و گاز برای ساخت‌وسازهای غیر مجاز ارائه نشود، چراکه این‌گونه بی‌قانونی‌ها زمینه‌ساز هدررفت بیت‌المال می‌شود.

این مقام مسئول قضائی در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون به همت و تلاش راهداری، 35 مورد عملیات آزادسازی حریم جاده‌ها انجام گرفته است.

 

شناسه خبر 70848