شناسه خبر:70779
1402/4/7 09:26:36
استاندار همدان خطاب به مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی:

دستاوردها و اقدامات خود را برای مردم تشریح کنید

استاندار همدان گفت: تلاش دشمن در جهت سیاه‌نمایی و بزرگ نشان دادن مشکلات و نادیده گرفتن و ناچیز شمردن اقدامات و دستاوردها است؛ همان‌طور که مدیران ما در میدان جهادی و انقلابی پای کار هستند، در این عرصه نیز باید با جهاد تبیین در راستای تنویر افکار عمومی و دمیدن امید در جامعه، کوشش کنند؛ تشریح عملکرد مدیران مصداق جهاد تبیین است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که روز گذشته در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد، با اشاره به پرونده‌های مطرح‌شده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، عنوان کرد: یکی از پرونده‌ها که با حل مشکل آن بسیاری از واحدهای تولیدی نیز مشکلشان رفع خواهد شد، مربوط به شرکت برق است که برای تأمین کنتورها نیاز به تسهیلات دارند؛ به‌واقع با توجه به مسائل موجود در سیستم بانکی، باید یک مصوبه به شرکت برق و بانک بدهیم که این تسهیلات پرداخت شود و از این طریق کنتورهای مورد نیاز بخش تولیدی و خانگی را تهیه کنند‌. با بررسی‌های انجام‌شده، مصوبه مذکور در این جلسه داده شد.

وی خاطرنشان کرد: دومین پرونده مربوط به یک شرکت تولیدی است که به‌دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه و مشکلاتی که در گمرک داشته، نتوانسته به‌موقع تجهیزات خود را وارد کند؛ بنابراین در سررسید و بازپرداخت تسهیلاتی که قبلاً دریافت کرده بوده، دچار مشکل و تأخیر در پرداخت اقساط شده است؛ در این خصوص با دعوت از سه بانک عامل ملی، تجارت و صنعت و معدن که در این پرونده دخیل هستند، مقرر شد از بدهی به میزان هفت‌ونیم درصد پرداخت، 6 ماه تنفس داده شود و باقی‌مانده مبلغ در تقسیط مجدد قرار گرفته و مشکل رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به پرونده سوم مبنی بر گازرسانی به مجموعه‌های تولیدی در بخش کشاورزی، تصریح کرد: 33 واحد تولیدی مرغداری نیاز به گازرسانی داشتند که غالباً در مسیر گازرسانی معارضینی دارند، بر این اساس قرار شد شرکت پخش فرآروده‌های نفتی به مدت 6 ماه سوخت مایع مورد نیاز این واحدها را تأمین کرده و در خلال این 6 ماه با مساعدت همه دستگاه‌های ذی‌ربط و هدایت مجموعه اقتصادی استانداری و پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی، معارضین واحدها برطرف شده یا راهکار مناسبی در این خصوص برای اتصال به گاز شهری اندیشیده شود.

استاندار همدان در خاتمه این بخش از سخنان خود اضافه کرد: در بررسی آخرین پرونده امروز ستاد تسهیل مصوب شد 50 میلیارد ریال به‌عنوان سرمایه در گردش به یک واحد تولیدی بدهند تا مشکل این واحد نیز مرتفع شود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه سخنان خود در بخش دوم خطاب به مدیران اجرایی در بخش‌ها و مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی ابراز کرد: با توجه به اینکه در پایان سال جاری انتخابات را پیش رو داریم و تلاش دشمنان این است که به مشارکت مردم آسیب بزنند، باید همه تلاش خود را به این مهم معطوف بدارند که اقدامات و دستاوردهای انقلاب و دولت سیزدهم تبیین شود تا چهار مؤلفه مورد نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت در انتخابات محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن بیش از همه مشارکت در انتخابات را مورد هدف خود قرار داده، اضافه کرد: تلاش دشمن در جهت سیاه‌نمایی و بزرگ نشان دادن مشکلات و نادیده گرفتن و ناچیز شمردن اقدامات و دستاوردها است؛ همان‌طور که مدیران ما در میدان جهادی و انقلابی پای کار هستند، در این عرصه نیز باید با جهاد تبیین در راستای تنویر افکار عمومی و دمیدن امید در جامعه، کوشش کنند؛ تشریح عملکرد مدیران مصداق جهاد تبیین است، آن‌هم در شرایط سختی که دولت سیزدهم با آن مواجه بوده و هست. بازخوانی اقدامات صورت‌گرفته را با وجود مشکلاتی که همه ما به آن‌ها واقف هستیم، باید به‌جد مورد توجه قرار داد.

استاندار همدان خطاب به اصحاب رسانه در مطالبه‌گری از مسئولان به‌ویژه صداوسیمای مرکز استان در تهیه برنامه‌های اختصاصی و دعوت از مدیران، گفت: تقاضای من این است که شما از مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی بخواهید که اقدامات و کارکردهای دستگاه‌ خود را از مدخل رسانه به گوش مردم برسانند؛ این کار قطعاً در انسجام اجتماعی نقش خواهد داشت.

قاسمی‌فرزاد اذعان کرد: درحال حاضر در دوره‌ای هستیم که استکبار از هیچ اقدامی برای تضعیف این نظام فروگذار نمی‌کند؛ ما هم باید در هر جایگاهی که هستیم، با تمام قوا حاضر باشیم تا نقشه دشمنان نقش بر آب شود.

وی در ادامه سخنان خود این را هم توضیح داد: نسل جدید شاید از خباثت دشمنان ایران عزیز و انقلاب در طول چهار دهه گذشته آگاهی چندانی نداشته باشد که طبیعی است، اما این وظیفه ما به‌عنوان مسئول بوده که خباثت‌های دشمن علیه این مرزوبوم را برای آنان تشریح کنیم و بگوییم با چه موانعی نظام اسلامی به این مرحله رسیده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه توجه صرف به کاستی‌ها، ندیدن نقاط مثبت و ناامید کردن مردم مصداق خیانت است، متذکر شد: این پست و مسئولیتی که اکنون در دست من و شما است، امانت و عاریه بوده؛ اگر یک روز، یک ساعت و حتی یک دقیقه کاری از دستمان بربیاید اما بی‌اثر باشیم، به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم و شهدا خیانت کرده‌ایم. پس اگر کاری می‌کنیم، باید با صدای رسا به گوش مردم برسانیم و اگر کار نمی‌کنیم، بدانیم مصداق بارز خیانت است.

وی با اشاره به ترور 17 هزار نفر توسط منافقان کوردل در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: گناه این افراد که مظلومانه مورد خصم دشمن قرار گرفتند، چه بود؟ اینکه نماز می‌خواندند و ظاهر مذهبی داشتند یا دلبسته انقلاب اسلامی بودند. این افراد بی‌گناه با توحش منافقان ترور شده و چه خون‌های پاکی که روی زمین ریخته شد.

استاندار همدان ادامه داد: 6 تیرماه 1360 سالروز تروز نافرجام رهبر انقلاب است که به‌حمدالله تیر دشمن و منافقان به سنگ خورد و هفتم تیرماه سالروز تعدی به حزب جمهوری و شهادت شهیدبهشتی و یاران او توسط منافقان است. از ششم تا دوازدهم تیرماه به‌نام هفته حقوق بشر آمریکایی شناخته می‌شود؛ در این ایام باید اقدامات خصمانه گروه‌های معاند و بدطینت منافقان و نظام استکبار را برای مردم تشریح کنیم تا بدانند ما از چه گردنه‌هایی عبور کرده‌ایم.

قاسمی‌فرزاد در پایان سخنان خود به انهدام مقر گروهک منافقین در آلبانی نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات این فرقه منحرف و جانی هر دولتی را به ستوه می‌آورد. کما اینکه شاهد حمله پلیس آلبانی به مقر منافقان در روزهای اخیر بودیم و دیدیم چطور آواره شدند. همان‌طور که سردار عزیز ما شهید قاسم سلیمانی هم گفته بود، هرکس یک تیر به سمت این نظام پرتاب کند، آواره خواهد شد؛ بنابراین شاهد بلایی که به جان منافقان افتاد، بودیم.

 

 

شناسه خبر 70779