شناسه خبر:70542
1402/4/1 08:51:15

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی شهر سنندج است که به عنوان مطالبه جدی از سوی مردم و فعالان این حوزه باید پاسخ داده شود.

ارسلان ازهاری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در سنندج، اظهار کرد: پروژه نمایشگاه دائمی و بین‌المللی سنندج پروژه‌ای است که نزدیک 20 سال است اجرای آن شروع شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.
وی افزود: اتاق بازرگانی باید گزارش کاملی از چند و چون و میزان پیشرفت این پروژه را ارائه کند و بازه زمانی مشخص برای بهره‌برداری آن تعیین شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه با گذشت 20 سال هنوز زمان به نتیجه رسیدن این نمایشگاه بین‌المللی در سنندج مشخص نیست، گفت: هرچند تلاش برای ایجاد ظرفیت‌های نمایشگاهی در آن سوی مرزها میمون و ارزشمند است، اما اگر ما بتوانیم محصولات داخل استان را به نمایش بگذاریم کار بزرگی انجام داده‌ایم.
ازهاری اضافه کرد: در استان در سال‌های 88-89 تجربه موفق برگزاری دو نمایشگاه را در سلیمانیه داشتیم ولی مهم‌ترین موضوع در حال حاضر بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی شهر سنندج است که به عنوان مطالبه جدی از سوی مردم و فعالان این حوزه باید پاسخ داده شود.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سنندج هم در این رابطه عنوان کرد: ساختمان یکی از سوله‌های نمایشگاه دائمی و بین‌المللی سنندج به اتمام رسیدن و در حال حاضر دنبال سرمایه‌گذار برای انجام مابقی پروژه هستیم.
هلاکو افزود: اینکه این پروژه کی تمام می‌شود را نمی‌توانیم فرصت زمانی مشخص کنیم کما اینکه پروژه نمایشگاه دائمی و بین‌المللی سنندج تنها پروژه بر زمین مانده در این استان نیست و پروژه‌های نیمه تمام دولتی در استان داریم که عمر کلنگ‌زنی آن‌ها به بیش از دو دهه پیش بازمی‌گردد.
مدیرعامل خانه صنعت استان کردستان هم در این نشست اظهار کرد: در رابطه با مسئله نمایشگاه بنا بود نمایشگاه در اقلیم برگزار شود اما چون شرکت نمایشگاهی قادر به برگزاری آن نبود کار ابتر ماند.
عبدالله کاردانی خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاهی از سه نهاد مردمی شامل اتاق بازرگانی، خانه صنعت و اتاق تعاون تشکیل شده و عموم مردم استان از آن منتفع می‌شوند، تمام نمایشگاه‌ها باید در قالب این شرکت نمایشگاهی برگزار شود.

شناسه خبر 70542