شناسه خبر:70505
1402/3/31 10:02:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل تسهیلات جزء 2 بند "ب" تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 به استان کرمانشاه ابلاغ شده است.

«مختار احمدی» در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه در استانداری، افزود: با جذب 400 میلیارد تومان تسهیلات جزء 2 بند "ب" تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 تعداد چهار هزار و 642 فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد چهار هزار و 609 طرح موفق به دریافت این تسهیلات شده اند، گفت: با جذب مبلغ 400 میلیارد تومان از این تسهیلات زمینه ایجاد 4 هزار و 642 فرصت شغلی در استان فراهم شده است.
احمدی در ادامه اظهار کرد: تاکنون 10 هزار و 411 طرح با سرمایه گذاری یک هزار و 174 میلیارد تومان با پیش بینی 10 هزار و 915 فرصت شغلی به بانک‌های عامل معرفی شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر تلاش مضاعف مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌های عامل برای جذب حداکثری تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 با توجه به فرصت کم جذب، گفت: مدیران بانک‌های عامل از ستاد خود پیگیر تخصیص منابع این تسهیلات باشند.
«عبدالوحید محمدی»، به ضرورت تحول در حوزه اشتغال استان اشاره کرد و افزود: تحول در حوزه اشتغال قطعاً با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در سایه توجه ویژه به ظرفیت‌های ایجاد اشتغال رقم خواهد خورد.‌
وی در ادامه تصریح کرد: از بانک‌هایی که به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات اشتغال عمل کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم و بانک‌هایی که عملکرد آنها پایین‌تر از حد انتظار بوده باید پاسخگو باشند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تسهیلات این حوزه باید به اشتغال پایدار منجر شود و لازمه آن رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مسئول است، ادامه داد: همان‌طور که از بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت تسهیلات سختگیری نکنند، دستگاه‌های اجرایی هم باید مراقبت کنند تا تسهیلات از مسیر خود منحرف نشده و به اشتغال پایدار بیانجامد.
محمدی در ادامه به آخرین وضعیت اشتغال‌های ایجادی در سامانه ملی رصد در استان اشاره کرد و با بیان اینکه از 34 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده در سند اشتغال در استان برای سال 1402 تاکنون چهار هزار و 184 فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و ایجاد اشتغال را در اولویت برنامه‌های کاری خود بگذارند.

شناسه خبر 70505