شناسه خبر:70439
1402/3/30 10:01:09
مدیر امور آب اسدآباد اعلام کرد:

آب‌رسانی سیار به کمتر از 10 روستای اسدآباد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: درحال حاضر کمتر از 10 روستای اسدآباد دارای مشکل آب هستند و به‌صورت ساعتی با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، اما مشکلات آب این روستاها در حدی نیست که بگوییم تنش آبی دارند.

مصطفی خزاعی اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی در حوزه آب روستاهای زیر پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان نداریم و بیشترین مشکل موجود در حوزه آب روستاهای اسدآباد مربوط به روستاهایی است که زیر پوشش امور آب و فاضلاب نیستند.
وی تصریح کرد: روستاهای ملاولی، چشمه‌بید، قمشانه، چهارچشمه و ترخین‌آباد ازجمله روستاهایی هستند که به‌علت کم شدن سطح آب چشمه‌های روستا در این شهرستان دارای مشکل آب بوده و برای مرتفع شدن مشکل به‌صورت ساعتی با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: درحال حاضر از 100 روستای سطح شهرستان اسدآباد، 74 روستا زیر پوشش امور آب و فاضلاب است و 26 روستا زیر پوشش نیست.
وی با بیان اینکه اسدآباد از پُرمصرف‌ترین شهرستان‌های استان همدان در مصرف و استفاده از آب شرب است، افزود: متأسفانه با افزایش دما و روشن شدن کولرهای آبی میزان میانگین مصرف آب شرب اسدآبادی‌ها 25 تا 30 لیتر در ثانیه نسبت به قبل افزایش داشته که این میزان افزایش مصرف به اندازه دو چاه آب است.
خزاعی در ادامه یادآور شد: برای جلوگیری از مشکل در تابستان و جبران کسری آب حفر سه حلقه چاه پدافندی جزء برنامه امور آب و فاضلاب شهرستان بوده که به اعتباری افزون‌بر 10 میلیارد تومان نیاز دارد.
وی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده حفر چاه آب شرب شماره 12 شهر اسدآباد آغاز خواهد شد، مطرح کرد: در روزهای گذشته یکی از چاه‌های آب شرب شهرستان به‌علت گل‌آلود بودن به‌صورت موقت از مدار خارج شده است.

شناسه خبر 70439