شناسه خبر:70399
1402/3/29 08:40:35

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر ستاد ملی کنگره هشت هزار شهید استان همدان گفت: افق دید این ستاد فراهم کردن زمینه ساخت هشت هزار واحد مسکونی به نام و یاد هشت هزار شهید این استان تا پایان امسال است.

«سردار مهدی فرجی» روز یکشنبه در نشست با دادستان همدان با بیان اینکه ستاد اجرایی این کنگره از 23 کمیته تخصصی تشکیل شده است، افزود: نمایش میدانی و چندرسانه ای فصل شیدایی به همت این ستاد مرداد ماه و اجلاسیه این کنگره مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: افق دید این مجموعه در سال جاری برای برنامه‌های این کنگره آزادسازی 800 زندانی، ساخت هشت هزار منزل مسکونی و توزیع هشت هزار جهیزیه به نیت هشت هزار شهید استان است.
دادستان همدان گفت: انتقال صحیح فرهنگ شهدا به نسل جوان موضوعی است که از نگاه تیزبینانه این کنگره نباید پنهان شود.
«حسن خانجانی موقر» اظهارکرد: بهره مندی از جاذبه‌های هنری و فرهنگی متنوع برای تولید محتواهای فاخر در جذب نوجوانان، اثربخش است.
وی بیان کرد: برخی کتاب‌های حوزه شهدا بسیار عالی به نگارش درآمده، اما حجم بالایی دارند و شاید جوان امروز ما همت به مطالعه تمام آن نداشته باشد، بنابراین می‌توان برای پاسخگویی به ذائقه این نسل، مطالب را به طور خلاصه و منتخب، استخراج کرد و در اختیار آنها قرار داد.
دادستان همدان با انتقاد از بی‌توجهی به ترویج روحیه حماسی در جامعه از سوی دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: می‌توان با مسئولیت دادن به نوجوانان و جوانان، آنان را در تولید محتواهای مورد پسند هم سن و سال‌های خود، همراه کرد تا برنامه‌هایی بر مبنا و درون مایه روحیه حماسی و متناسب با تفکر نسل امروز تهیه شود.
مسئول کارگروه فضای مجازی کنگره ملی هشت هزار شهید همدان نیز گفت: این استان از هشت نقطه افتخار و منحصر به فرد بهره مند است که می‌توان بخشی از فعالیت‌های کنگره را بر مبنای این هشت قله ترسیم کرد.
«حسین ربیعی» اضافه کرد: قله‌های افتخار این استان شامل حضور بی نظیر شهدای همدانی در عملیات مرصاد، موفقیت پایگاه نوژه در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام، تألیف کتاب‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس و تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌های متعدد حوزه دفاع مقدس درباره تعدادی از شهدای همدان، زنان قهرمان استان همچون بانوان دباغ و شهید منیره سیف می‌شود.

شناسه خبر 70399