شناسه خبر:70349
1402/3/28 08:42:36
رئیس جهاد کشاورزی همدان:

کمبود مرغ در استان نداریم

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: هم‌اینک روزانه 100 تا 150 هزار تُن مرغ در استان تولید می‌شود و با توجه به نیاز حداکثر 120 تُن نه‌تنها کمبودی در این زمینه نداریم، بلکه باید بخشی از آن را ذخیره‌سازی و یا صادر کنیم.

«رضا بهراملو» روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ماه‌های قبل کمبود گوشت مرغ از طریق عرضه مرغ منجمد مدیریت شد، افزود: وضعیت جوجه‌ریزی برای ماه‌های آینده و تولید فعلی مرغ خوب است.
وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر نهاده‌های دامی از سوی یک شرکت با تأخیر وارد استان می‌شد، ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده مشکل دامداران حل شده است و سیاست این بوده که تا جایی که امکان دارد، واردات کم شود و با جهش تولید در دیم‌زارها به سمت خودکفایی در نهاده‌ها برویم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأکید کرد: در طرح جهش تولید که در دیم‌زارها تولید نخود علوفه‌ای صورت می‌گیرد، محصولات علوفه‌ای کشت می‌شود تا ضمن تقویت زمین و جلوگیری از خالی ماندن آن، سبز بماند و علوفه مورد نیاز دامداری‌ها تأمین شود.
وی با اشاره به افتتاح 49 پروژه کشاورزی با 275 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، یادآور شد: 14 گلخانه به مساحت 13.47 هکتار در هفته جهاد کشاورزی در استان همدان افتتاح شد.
بهراملو ایجاد گلخانه را یکی از اولویت‌های اصلی استان در راستای ارتقای بهره‌وری دانست و گفت: طی یک‌سال گذشته به اندازه 20 سال طرح توسعه و تغییر کاربری داشتیم تا بتوانیم با توسعه گلخانه‌ها کاهش مصرف آب و افزایش تولید داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه 14 گلخانه در استان همدان ایجاد شده که 79 نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد، از هزینه 524 میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری برای این گلخانه‌ها گفت و تأکید کرد: با استفاده از روش گلخانه‌ای برای تولید محصول می‌توان تا 10 برابر تولید را افزایش داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: 27 پروژه آب و خاک و سامانه‌های نوین آبیاری، 6 پروژه دام و طیور، دو پروژه صنایع تبدیلی و 14 پروژه تولیدات گیاهی در هفته جهاد کشاورزی افتتاح شده است.
هفته آخر خردادماه به‌نام هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است.

شناسه خبر 70349