شناسه خبر:70344
1402/3/28 08:38:01

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به سفر معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت به ملایر، گفت: مقرر شد مکاتبات لازم با وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو در دانشکده پرستاری ملایر در رشته‌های فوریت‌های پزشکی و هوشبری در مهرماه 1402 انجام شود.

هادی بیگی‌نژاد نخستین گام در حوزه بهداشت و درمان را احصای مشکلات موجود و اولویت‌بندی آن‌ها خواند و اظهار کرد: تقویت و توسعه دانشکده پرستاری و مسیر تبدیل آن به دانشکده علوم پزشکی، آموزشی شدن بیمارستان‌های ملایر، تعمیر و توسعه خانه‌های بهداشت و شبانه‌روزی شدن مراکز درمانی روستایی بوده که از مراکز شبانه‌روزی دور هستند و از جمله اهداف اصلی مطالبات و پیگیری‌ها بوده است.
وی افزایش ظرفیت بیمارستان‌های ملایر در حوزه تجهیزات و خدمات و خودکفایی شهرستان در بخش خدمات خاص پزشکی مثل ناباروری را از دیگر اهداف اصلی در مطالبات و پیگیری‌ها برشمرد و با اشاره به اولویت‌بندی مسائل و مطالبه‌گری از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان، بیان کرد: بخشی از موضوعات در مسیر حل‌وفصل قرار گرفت، اما در مورد بعضی موارد مقاومت‌هایی به‌ویژه از جانب مسئولان استانی حوزه بهداشت و درمان مشاهده شد.
بیگی‌نژاد به مصوبات سفر معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت اشاره و مطرح کرد: مقرر شد مراکز بهداشت علی‌آباد دمق و زنگنه در اسرع وقت مجوز شبانه‌روزی شدن را دریافت کنند تا مشکلات اهالی رفع شود.
وی دریافت مجوز بیتوته شدن مراکز بهداشت جوکار و حسین‌آباد ناظم و تسهیل و تسریع برای تأمین پزشک طرح و اختصاص یک دستگاه سی‌تی‌اسکن از محل اعتبارات وزارتخانه برای بیمارستان امام حسین (ع) را از دیگر مصوبات سفر برشمرد.
بیگی‌نژاد ادامه‌ داد: طبق یک جدول زمان‌بندی مشخص و برنامه‌ریزی‌شده و با هدف آموزشی شدن بیمارستان‌های مهر و امام حسین (ع) تا شهریورماه 1403 اقدامات، مکاتبات و ارزیابی‌های لازم برای دریافت این مجوز توسط دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان انجام و پیگیری خواهد شد.
وی از هماهنگی در راستای تأمین منابع مالی لازم برای خرید خوابگاه دانشجویی دانشکده پرستاری از محل وام بانک عامل دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان خبر داد و گفت: همچنین مقرر شد موضوع زمین بیمارستان 400 تختخوابی ملایر و دریافت مجوزهای لازم برای آغاز ساخت بیمارستان هرچه سریع‌تر توسط دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان تعیین تکلیف شود.
بیگی‌نژاد افتتاح مرکز ناباروری و اورژانس بیمارستان مهر در هفته دولت سال جاری و افتتاح پایگاه اورژانس جوزان تا پایان آذرماه امسال را از دیگر مصوبات این سفر دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان باید یک بسته فرهنگی از اقدامات متنوع برای ماندگاری پزشکان و دانشجویان پزشکی در شهر ملایر طراحی و اجرا کند.

شناسه خبر 70344