شناسه خبر:70296
1402/3/27 08:45:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از هم‌استانی‌های فاقد پوشش بیمه درمانی درخواست کرد در اسرع وقت نسبت به برقراری پوشش بیمه درمانی برای خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

فریبرز نیاستی با اشاره به ضرورت برقراری پوشش بیمه‌ای قبل از بیمار شدن و یا بستری شدن فرد، گفت: به‌منظور بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت ضروری است که هم‌استانی‌های عزیز فاقد بیمه درمانی پایه، قبل از اینکه مبتلا به بیماری و یا اینکه خدای‌نکرده در بیمارستان بستری شوند، نسبت به برقراری پوشش بیمه سلامت برای خود و اعضای خانواده اقدام کنند.
وی افزود: افراد فاقد بیمه درمانی پایه می‌توانند به‌صورت غیر حضوری با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://www.bimehsalamatiranian.ir ثبت‌نام کنند و زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و یا برای ثبت‌نام به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت در سراسر استان مراجعه کنند.
نیاستی اظهار کرد: با توجه به دهک درآمدی افراد که توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود، میزان حق بیمه‌ای که شخص می‌بایست پرداخت کند، تعیین می‌شود. افرادی که در دهک یک تا سه درآمدی قرار دارند، به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت در قالب صندوق ایرانیان قرار می‌گیرند و نیازی به پرداخت حق بیمه توسط این گروه از همشهری‌های عزیز نیست. از دهک چهارم درآمدی به بعد براساس ضوابط مربوطه افراد با پرداخت مبالغی در پرداخت حق بیمه مشارکت می‌کنند. مبلغ حق بیمه مصوب سال 1402 برای هر فرد یک میلیون و 410 هزار تومان برای یک سال است و رعایت شرط خانوار هم الزامی بوده؛ یعنی سرپرست خانواده همراه با افراد تحت تکفل زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.
نیاستی افزود: بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند از طریق کد دستوری #1666* اطلاعاتی از قبیل نام و آدرس پزشک خانواده، تاریخ اعتبار بیمه درمانی و غیره را کسب کنند؛ همچنین شماره تماس 1666 به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات و درخواست‌های بیمه‌شدگان عزیز درخصوص خدمات بیمه سلامت است.
این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم این اداره کل در سال جاری شناسایی افراد کم‌درآمد براساس آیین‌نامه ارزیابی وسع و با معرفی بیمه‌گذارانی است که بیمه‌شدگان محروم مثل کمیته امداد و بهزیستی را زیر پوشش دارند و همچنین از طریق صندوق روستاییان بیمه‌شدگان محروم شناسایی شدند و به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
وی افزود: بر این اساس سازمان بیمه سلامت ایران اطلاعات بیمه‌ای بیش از 783 هزار نفر در استان همدان را تا پایان فروردین‌ماه سال 1403 به‌صورت رایگان تمدید کرده و این به آن معنا است که حدود 75 درصد از بیمه‌شدگان استان همدان به‌صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه از خدمات بیمه سلامت در مراکز و مؤسسات درمانی کشور می‌توانند بهره‌مند شوند.
این مقام مسئول ادامه داد: از این تعداد نزدیک به 103 هزار نفر جزء سه دهک نخست درآمدی در صندوق ایرانیان، 30 هزار نفر مددجویان کمیته امداد و بیش از 650 هزار نفر هم بیمه‌شده روستایی هستند.

شناسه خبر 70296