شناسه خبر:70282
1402/3/25 11:31:48

خانه محیط زیست به منظور توسعه فرهنگ نگهداشت محیط زیست در شرکت هپکو افتتاح شد.

یوسف یوسفی در حاشیه افتتاح خانه محیط زیست شرکت هپکو، اظهار کرد: به مناسبت هفته محیط زیست 100 خانه محیط زیست در استان مرکزی افتتاح می‌شود که سهم هر تان از این خانه‌ها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون تعدادی خانه در استان افتتاح شده است و حتی روز گذشته در ساوه 30 خانه محیط زیست به بهره برداری رسید، افزود: این خانه به منظور مردمی سازی مسائل محیط زیست افتتاح می‌شود تا فعالان و علاقمندان محیط زیست در فضایی گرد هم جمع شوند و ایده‌ها و نظرات خود را مطرح کنند.

یوسفی تصریح کرد: در هر شهرستان و در هر خانه یک مسئول به عنوان بازوی کمکی محیط زیست انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در سطح کشور 1400 خانه محیط زیست افتتاح شد و امسال نیز روند صعودی به خود گرفته است، بیان کرد: در هر جایی مانند صنایع، مدارس، مجامع، مساجد می‌توان خانه محیط زیست را راه اندازی کرد چراکه در همه جا با مشکلات محیط زیست مواجه هستیم. امروز با چالش‌هایی در حوزه هوا، پساب، پسماند، مصرف آب و انرژی و... مواجه هستیم و در صنایع با توجه به انواع آلودگی‌های زیست محیطی واحد HSE می‌تواند در کنترل آلودگی‌ها کمک شایانی داشته باشد به همین دلیل خانه‌های محیط زیست ذیل این واحدها در صنایع فعال می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: تا امروز خانه محیط زیست دانشگاه اراک، شرکت هپکو، باشگاه آلومینیوم، بازار اراک محیط زیست شهرستان اراک و... در اراک افتتاح شده و روند افتتاح این خانه‌ها در دیگر شهرستان‌ها ادامه دارد.

 

 

شناسه خبر 70282