شناسه خبر:70267
1402/3/25 09:36:07
دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا اعلام کرد:

اهمیت تهیه پروتکل‌های مقابله با عوارض پساکووید

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، گفت: در دوران پساکووید، سیستم‌های بدن می‌توانند درگیر عوارض طولانی مدت شوند و معضل کنونی جهانی، عوارض پساکووید است که در دنیا پروتکل‌های مختلفی برای مقابله با آنها در حال تهیه است.

دکتر حمیدرضا جماعتی، گفت: کمیته علمی کشوری کرونا از سال قبل، پروتکل مقابله با عوارض دوران پساکووید را تهیه و به معاونت درمان ارائه کرده است که پس از تأیید این معاونت، به مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، ابلاغ می‌شود.

وی افزود: باتوجه به تجمعات باشکوه مذهبی در ایام حج در عربستان و اربعین در عراق، توصیه ما به زائران سفرهای زیارتی، تکمیل واکسیناسیون است. نیاز است افراد سه دُز واکسن و افراد در معرض خطر، نوبت یا نوبت‌های یادآور را با واکسن‌های موجود، تزریق کنند.

بنابر اعلام وبدا جماعتی یادآور شد: توصیه دیگر ما به زائران، دوری از تجمعات شلوغ، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها با ضدعفونی کننده‌ها و در صورت امکان، رعایت فاصله فیزیکی است؛ چون بخشی از زائران، سالمندان و یا بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای مزمن هستند و میزان بستری و گرفتاری آن‌ها بالاتر بوده و نیاز است که شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شوند.

 

شناسه خبر 70267