شناسه خبر:70179
1402/3/24 09:30:36

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند با بیان اینکه وضعیت نهر شعبان نهاوند هرچه زودتر تعیین تکلیف شود، گفت: عدم هماهنگی بین شرکت آب‌ منطقه‌ای و سازمان مدیریت هماهنگی باعث نامشخص شدن وضعیت نهر شعبان شده، آن‌هم با وجود تخصیص اعتبار‌.

ضرغام احمدوند ظهر روز گذشته در جلسه شورای مدیریت منابع آب با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف نهر شعبان، اظهار کرد: با وجود اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری مبلغ 15 میلیارد تومان برای سامان‌دهی نهر شعبان اختصاص یافته، اما هنوز وضعیت آغاز عملیات اجرایی آن مشخص نیست‌.
وی افزود: این درحالی است که فصل کاری برای شروع ادامه سامان‌دهی این نهر به‌سرعت درحال سپری شدن است و طولانی شدن عملیات اجرایی آن علاوه‌بر بالا رفتن هزینه، میزان بهره‌وری از این طرح را با مشکل مواجه می‌کند.
فرماندار نهاوند اضافه کرد: در برخی مواقع علت تأخیر در اجرای طرح‌های عمرانی نبود اعتبار است، اما اکنون بودجه و اعتبار وجود دارد و عملاً کاری انجام نشده که آسیب این مسئله درنهایت متوجه بخش کشاورزی شهرستان می‌شود.
وی با اشاره به علت تأخیر در شروع طرح، گفت: درحال حاضر بین شرکت آب منطقه‌ای استان و سازمان مدیریت هماهنگی لازم وجود ندارد و همین مسئله باعث نامشخص شدن وضعیت نهر شعبان شده است.
احمدوند بر لزوم نظارت بر مدیریت صحیح منابع آب شهرستان اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید تکلیف چاه‌های غیر قانونی مشخص شده و مدیریت جهاد کشاورزی و امور آب در این زمینه مطابق با قانون اقدام و با متخلفین برخورد کنند؛ در غیر این صورت با بحران آب مواجه خواهیم شد.
وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای انجام امور قبل از بروز بحران تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اداری قبل از اینکه یک مسئله به بحران تبدیل شود، برای آن برنامه‌ریزی کنند و اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه داشته باشند.
فرماندار نهاوند با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان، افزود: طبق مصوبه وزارتی امسال قطعی برق در بخش صنایع و کشاورزی در ساعاتی از شبانه‌روز اتفاق خواهد افتاد و بخش خانگی از قطعی برق مستثنا شده، اما چون نهاوند قطب کشاورزی است، باید ترتیبی داده شود که نسبت به سایر شهرستان‌ها متفاوت دیده شود.

شناسه خبر 70179