شناسه خبر:70143
1402/3/23 13:07:10

سپهرغرب، گروه خبر: مجری پروژه سد قشلاق صحنه با اشاره به اینکه کارهای احداث این سد تقریبا پایان یافته، گفت: به محض اینکه اراضی تملک شود، این سد آبگیری خواهد شد.

محسن حسین آبادی، با اشاره به آخرین وضعیت سد قشلاق صحنه، از پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی آن خبر داد و اظهار کرد: کارهای احداث سد به پایان رسیده و تنها تملک اراضی باقی مانده و تا زمانی که اراضی واقع در درون مخزن سد به طور کامل تملک نشود، امکان آبگیری آن نیست.
وی با بیان اینکه کار تملک اراضی در حال انجام است و کارشناسان دادگستری زمین‌ها را دیده و ارزیابی‌ها را نیز انجام دادند، اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی را حدود 400 میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: پرداخت پول تملک اراضی نیز به تدریج در حال انجام است، اما چون رقم قابل توجهی نیاز دارد زمان‌بر خواهد بود.
مجری پروژه سد قشلاق گفت: به محض پایان تملک اراضی امکان آبگیری سد وجود دارد و کار چندانی برای احداث خود سد باقی نمانده است.
حسین آبادی زمان آغاز احداث سد قشلاق صحنه را 1388 اعلام کرد و افزود: هدف از احداث این سد تامین آب بلندمدت شهر صحنه، تامین آب شهرک صنعتی آب باریک و تامین آب برای اراضی کشاورزی پایین دست است.
وی حجم مخزن این سد را نیز حدود 50 میلیون مترمکعب عنوان کرد.
مجری پروژه سد قشلاق با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 230 میلیارد تومان بابت احداث این سد هزینه شده، کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن را با احتساب تملک اراضی حدود 600 میلیارد تومان برآورد کرد.

شناسه خبر 70143