شناسه خبر:70138
1402/3/23 13:00:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: کردستان از لحاظ وقوع سرقت در جایگاه 28 کشور قرار دارد که نشان از امنیت اجتماعی بالای استان دارد.

رضا اعظمی روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان در سنندج با محوریت اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت در سنندج اظهار کرد: شهرستان‌های سنندج، سقز و قروه بیشترین آمار سرقت را در استان دارند.
وی از رشد آمار جرم سرقت در استان خبر داد و یادآور شد: بانک اطلاعاتی جامع سارقان استان کردستان به‌روزرسانی شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان افزود: سرقت، امنیت اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد و سبب نارضایتی عمومی می‌شود که می‌طلبد با اقدامات پیشگیرانه از افزایش آمار این جرم در جامعه جلوگیری کرد.
اعظمی، ارتقای آگاهی‌های عمومی در پیشگیری از سرقت را بسیار مؤثر دانست و تأکید کرد: در دادگستری استان کردستان نیز طرح جامع شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در حال اجرا و اقدام است.
وی گفت: شناسایی هدفمند و دستگیری معتادان متجاهر در استان ادامه دارد و سارقان دارای سوابق کیفری و سابقه تکرار جرم در اولویت کار این معاونت قرار دارد.
در این جلسه مدیران و مسئولان اجرایی و انتظامی به بیان گزارشی از موضوع جلسه و ارائه آمار حوزه تحت تصدی خود در این زمینه پرداختند.

شناسه خبر 70138