شناسه خبر:70073
1402/3/22 08:19:07

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: متأسفانه ما در بحث گزارش‌دهی عملکرد ضعیفی داریم و می‌بایست اقدامات انجام‌شده به مردم استان انعکاس داده شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا (20خرداد) در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: ما طرفدار نقد و تخریب هستیم و همیشه جنبه‌های منفی انعکاس داده می‌شود.
وی عنوان کرد: به شخصه از نقد منصفانه و کارشناسانه و اصولی استقبال می‌کنم چرا که نقد درست موجب پیشرفت در کارها می‌شود.
وی بیان کرد: به شخصه در هیچ جلسه‌ای از مدیران پیشین استان کردستان انتقاد نکرده‌ام چراکه معتقدم همه مدیران به نوبه خود در راستای خدمت و پیشرفت استان گام مؤثری برداشته‌اند.
استاندار اضافه کرد: اگر امروز شاهد وضعیت مطلوب گوشت و مرغ در کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور هستیم به‌دلیل افزایش تولید است، چراکه افزایش تولید سبب مهار و کاهش تورم خواهد شد.
زارعی‌کوشا ادامه داد: اگرچه منکر برخی ضعف‌ها و مشکلات در استان کردستان نیستم اما برخی از آمارها و گزارش‌های ارائه‌شده کاملاً غیر اصولی و غیرکارشناسانه است.
وی به برخی از اقدامات انجام نشده در سطح استان کردستان اشاره کرد و گفت: جاده جدید مریوان-سنندج یکی از پروژه‌هایی است که به‌نظر من به دلیل یک‌سری از ضعف‌ها باید تردد در آن متوقف شود زیرا به‌دلیل عدم رعایت استانداردها یک اتفاق کوچک سبب فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.
استاندار کردستان به پروژه راه‌آهن همدان-سنندج اشاره کرد و گفت: این پروژه گرچه در دوران مدیران قبلی افتتاح و به ظاهر تمام شده است اما برای تکمیل این پروژه نیازمند دو هزار میلیارد تومان هستیم.
زارعی‌کوشا ادامه داد: فرودگاه سقز یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام دولت قبلی است که در حال حاضر مشغول تکمیل آن هستیم.
وی در پایان از اجرای 12 پروژه در حوزه راه با اعتبار دو هزار و ٨00 میلیارد تومان در استان کردستان خبر داد و افزود: امیدواریم تا شروع اربعین سال جاری این پروژه‌ عظیم تکمیل و تمام شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از اختصاص ٨٨ درصد اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به استان کردستان خبر داد.
ارسلان ازهاری اظهار کرد: در طول یک سال اخیر 12 جلسه شورای برنامه‌ریزی با موضوعات و محورهای قابل توجه در استان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی و مهم این جلسه آمار تخصیص‌های یک سال اخیر باتوجه به عملکرد دستگاه‌های اجرایی است افزود: یکی از اولویت‌های این جلسه با پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه‌ریزی برای تکمیل آن‌ها است.
وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم که چندسالی است مغفول مانده انتقال حساب‌ واحدهای صنعتی به داخل استان است و هرچه زودتر باید این مهم محقق شود.
این مسئول بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان کردستان چهار هزار و 9٦ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که ٨٨ درصد آن اختصاص پیدا کرده است.

شناسه خبر 70073