شناسه خبر:70024
1402/3/21 09:27:01

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: یکی از رویکردهای سازمان امور مالیاتی کشور، ایجاد بستر و شرایطی است که مؤدیان مالیاتی بتوانند به‌راحتی تکالیف قانونی خود را به انجام برسانند و در این راستا امکان بهره‌مندی مؤدیان مالیاتی از دستورالعمل ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم فراهم شده است.

به‌ گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، وجیه‌اله ذکوری افزود: مالیات مقطوع عملکرد سال 1401 صاحبان مشاغل در درگاه خدمات الکترونیک سازمان به نشانی my.tax.gov.ir بارگذاری شده و صاحبان مشاغل حداکثر تا پایان خردادماه جاری با مراجعه به درگاه مذکور می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات تعیین‌شده اقدام کنند.

وی تأکید کرد: تمامی صاحبان مشاغل که مجموع فروش کالا و یا ارائه خدمات آن‌ها در سال گذشته 67 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برایشان در سامانه بارگذاری شده است، از نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف هستند و درصورتی که مالیات تعیین‌شده مورد قبول مؤدی نباشد، مؤدی مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه بوده و اظهارنامه ارسالی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول افزود: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات تعیین‌شده را به‌صورت یکجا تا تاریخ مذکور ندارند، مالیات مربوطه حداکثر تا چهار ماه به‌صورت مساوی تقسیط می‌شود.

 

شناسه خبر 70024