شناسه خبر:69993
1402/3/20 09:08:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از ‌تردد روزانه 700 دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی از مرزهای استان خبر داد.

جهانبخش نوکانی روز پنجشنبه در جریان بازدید از تأسیسات انبار نفت سنندج اظهار کرد: ناترازی گاز طبیعی در سال گذشته و محدودیت اعمال‌شده در تأمین گاز ‌طبیعی مورد نیاز نیروگاه، صنایع و دیگر واحدهای تولیدی در استان با تلاش و برنامه ریزی همکاران ‌منطقه در تأمین سوخت جایگزین نفتگاز و نفتکوره در نیروگاه، صنعت سیمان و واحدهای تولیدی جبران ‌شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 294 میلیون لیتر ‌نفت‌گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شد، افزود: جلوگیری از عرضه خارج از ‌شبکه نفتگاز، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‌سوخت، تسریع در امور کنترل ‌کامیون‌های ترانزیتی و درآمدزایی دولت ازجمله مزایای ‌استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری و پایش ‌و کنترل کارکنان این شرکت است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: در سال 1401 از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‌فروش ‌جایگاه‌‌های مرزی استان بیش از 456 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد. ‌
‌نوکانی اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفتگاز ‌بخش ‌کشاورزی، اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفت سفید وگازمایع، استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری در ‌کنترل و عرضه سوخت در مرزهای خروجی استان و بازدید کارشناسان منطقه به ‌صورت منظم از مصرف‌کنندگان عمده و جزء را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: امیدوارم با تلاش، همکاری و ‌تعامل کارکنان منطقه، رانندگان نفتکش‌ها و مالکین مجاری عرضه سوخت بتوانیم این خدمات را با ‌نهایت تلاش شبانه‌روزی، به مردم استان ارائه دهیم.
شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم شهرستانهای مریوان و سروآباد هم که در این بازدید حضور داشت ضمن تشکر و قدردانی ‌از زحمات و تلاش‌های مدیر و کارکنان منطقه کردستان بابت پیشرفت محسوس در نظارت، کنترل و ‌سوخت‌رسانی مطلوب به مردم استان، تقدیر کرد. ‌

شناسه خبر 69993