شناسه خبر:69878
1402/3/17 08:42:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر بیمارستان قائم (عج) شهرستان اسدآباد از بی‌خطر و کم‌خطرسازی روزانه 300 کیلوگرم زباله و پسماند عفونی این شهرستان خبر داد.

فرهاد هادی‌کبیر اظهار کرد: روزانه مطب‌ها و مراکز خصوصی درمانی و بیمارستان شهرستان اسدآباد دارای 250 تا 300 کیلوگرم پسماند عفونی هستند که این میزان زباله و پسماند عفونی واحدها از طریق دستگاه امحای زباله‌های عفونی بیمارستان قائم (عج) در دو سیکل به‌صورت روزانه کم‌خطر و بی‌خطرسازی می‌شوند.
وی با اشاره به ظرفیت دو هزار لیتری دستگاه امحای زباله‌های عفونی بیمارستان قائم (عج) اسدآباد، افزود: دستگاه قبلی امحای زباله بیمارستان به‌علت مشکلات و خرابی مستمر از چرخه خارج و دستگاه جدید خریداری شد که این دستگاه نیز چون استاندارد لازم را نداشت، مورد استفاده و به‌کارگیری قرار نگرفت و به‌ناچار دستگاه امحای زباله دیگری خریداری کردیم که طی یک‌سال گذشته این دستگاه هیچ مشکلی نداشته است.
هادی‌کبیر با بیان اینکه دستگاه امحای زباله‌های عفونی بیمارستان قائم (عج) تنها پاسخگوی زباله‌های عفونی بیمارستان و مراکز خصوصی درمانی و مطب‌های سطح شهرستان است، گفت: از 250 تا 300 کیلوگرم زباله‌های عفونی تولیدشده روزانه بیمارستان قائم (عج) و نیز مطب‌های سطح شهرستان حدود 14 تا 20 کیلوگرم به زباله و پسماندهای مطب‌های خصوصی اختصاص دارد.
وی در ادامه با اشاره به پسماند داروهای شیمیایی بیمارستان قائم (عج) شهرستان اسدآباد، تصریح کرد: پسماند داروهای شیمیایی این بیمارستان شامل 6 تُن با دپوی پنج‌ساله بوده که طی انعقاد قرارداد دانشکده علوم پزشکی با یکی از شرکت‌ها در اصفهان دو تُن از این پسماند در دو مرحله بارگیری و انتقال داده شده و در هفته جاری نیز یک تُن دیگر آن منتقل خواهد شد؛ ضمن اینکه مابقی پسماند نیز تا اواخر خردادماه و یا اوایل تیرماه بارگیری می‌شود.

شناسه خبر 69878