شناسه خبر:69775
1402/3/11 10:05:57

مدیرکل آموز‌ش‌وپرورش استان همدان گفت: کمیته همکاری‌ها مرجع قابل اطمینانی برای تصمیم‌های فرهنگی و تربیتی آموزش‌وپرورش است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان، محمود نقوی در کمیته همکاری بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ریاست کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش با امام‌جمعه است، اظهار کرد: زمانی که خط مشی دادن موضوعات فرهنگی و تربیتی در مدارس استان در این کمیته شکل بگیرد، اتفاقات خوب و مؤثری در مدارس رخ خواهد داد.

نقوی افزود: اگر قرار است کار تربیتی و پرورشی در مدارس به‌صورت منسجم و بابرنامه پیش برود، لازم است که در این کمیته برنامه‌ریزی شود و با برنامه‌ریزی کمیته مسلماً کارهای پرورشی و تربیتی به‌صورت مطلوب‌تری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در حوزه آموزش‌وپرورش در بحث پساکرونا افتاد، گفت: دانش‌آموزان دو سال به جهت دور بودن از فضای آموزش حضوری وارد فضای مجازی شدند و این موضوع آسیب‌های جدی به آن‌ها زد. قطعاً در آن دو سال نوع ارتباط و تربیتی که باید به‌صورت صحیح در حوزه پرورشی به نحو مطلوب شکل می‌گرفت، نگرفت و لازم است با توجه به آسیب‌هایی که هنوز هم وجود دارد، در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان تصریح کرد: متأسفانه درحال حاضر در بین دانش‌آموزان اعتیاد شدید به فضای مجازی چه به‌لحاظ بازی‌‌های رایانه‌ای و چه خود فضای مجازی از منظر نرم‌افزارهای ارتباطی، وجود دارد و تأثیرپذیری دانش‌آموزان از فضای مجازی بسیار بالا است؛ باید دید که چه نوع برنامه‌هایی می‌توان در این خصوص انجام داد.

نقوی در ادامه به ارائه گزارش کاملی از از اقدامات پرورشی و تربیتی صورت‌گرفته در پنج مدرسه طرح امین در استان پرداخت و ابراز امیدواری کرد در سال آینده تعداد این مدارس افزایش یابد.

 

شناسه خبر 69775