شناسه خبر:69768
1402/3/11 09:45:10

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج گفت: پروژه تهیه نقشه و عکس هوایی از محدوده و حریم شهر سنندج در پنج هزار هکتار کلید خورده و تا پایان تیرماه سال‌جاری تمام می‌شود.

آرش عنبری اظهار کرد: باتوجه به استفاده گسترده از اطلاعات مکانی در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، تجربه نشان داده که اطلاعات مکانی می‌تواند، نقش بسیار مؤثری در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تهیه نقشه و عکس هوایی از سنندج در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج گفت: پروژه تهیه نقشه و عکس هوایی از محدوده و حریم شهر سنندج در پنج هزار هکتار کلید خورده و تا پایان تیرماه سال‌جاری تمام می‌شود.

عنبری افزود: در برنامه‌ریزی شهری، ابلاغ طرح‌های هادی و تفصیلی در قالب نقشه و اطلاعات مکانی است و اساساً خروجی مهم و شالوده طرح تفصیلی و جامع نقشه‌ای است که ضوابط بر روی آن سوار می‌شود.

وی اضافه کرد: تهیه و تدوین اطلاعات مکانی به‌روز، قابل اعتماد و در دسترس به‌عنوان یک اولویت مهم در مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از رفت‌وروب و پیمان‌های نگهداری فضای سبز شهرداری مبتنی بر اطلاعات مکانی است، گفت: در راستای برنامه‌ریزی‌های شهری و تکمیل بانک اطلاعاتی مکانی سازمان شروع به برداشت عکسبرداری هوایی در محدوده و حریم شهر سنندج کرده ایم که براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تیرماه کار عکسبرداری و تهیه نقشه به اتمام می‌رسد و در دسترس دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های تابعه شهرداری و شهروندان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج به کاربردهای عکس‌هایی هوایی هم گریزی زد و گفت: تهیه نقشه‌ها و استفاده از آن‌ها در امور دادگاهی، ثبت تعارضات و همچنین پایش روند توسعه شهری برای جلوگیری از تخلفات ساخت و سازها، تعیین قدمت بناها برای دستگاه‌های مختلف مخصوصا شهرداری‌ها و... از کاربردهای اجرای این طرح است.

 

 

شناسه خبر 69768