شناسه خبر:69723
1402/3/10 09:06:22

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از خرید و ارسال 200 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌های استان در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری خبر داد.

حسن نجفی اظهار کرد: در سال گذشته شاهد سفر رئیس جمهور به استان مرکزی بودیم که این در سفر مصوبات خوبی در حوزه آموزش و پرورش به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: در این سفر در حوزه آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای مصوباتی چون تکمیل پروژه‌های آموزشی مشارکتی با کمک خیرین با مبلغ 48 میلیارد تومان، تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه آموزش و پرورش با اعتبار 41 میلیارد تومان، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس استان مرکزی با رقم 200 میلیارد تومان، تکمیل سیستم سرمایش و گرمایش مدارس با اعتبار 50 میلیارد تومان، توسعه و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس با اعتبار 20 میلیارد تومان، تجهیز هنرستان‌های استان با اعتبار 20 میلیارد تومان، تکمیل خوابگاه‌های دانش‌آموزشی در کمیجان، تکمیل و تجهیز سالن‌های ورزشی مدارس با 10 میلیارد تومان اعتبار و تکمیل پروژه دانشگاه فرهنگیان با 29 میلیارد تومان اخذ و جایگزین شدن مدارس کانکسی در استان به کمک ستاد اجرایی فرمان امام مصوب شد.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه در راستای ایجاد توسعه متوازن کمی و کیفی شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش یکی از مصوبات خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی هنرستان‌های استان بود که با محقق شدن این مصوبه شاهد تحول در این بخش خواهیم بود.
نجفی با بیان اینکه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به ارزش تقریبی 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهور به استان، خریداری و روز گذشته به هنرستان‌های فعال در استان مرکزی ارسال شد، گفت: ارزش ریالی تجهیزات خریداری شده حدود 200میلیارد ریال برآورد می‌شود که این مبلغ از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهور به استان مرکزی، به منظور تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها تامین شده است.
وی تصریح کرد: در تامین و خرید این تجهیزات ابتدا نیاز کارشناسی دقیق نیاز رشته‌های موجود صورت گرفته و تجهیزات فوق الذکر شامل رایانه رو میزی و ویدئو پروژکتور جهت تجهیز کارگاه‌های رشته رایانه،تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌های عمران و معماری، صنایع فلزی، جوشکاری، تجهیزات تابلو آموزشی عملکرد CNG،تجهیزات رشته برق ساختمان و برق صنعتی و همچنین تجهیزات مورد نیاز کارگاه الکترونیک شامل مجموعه‌های آموزشی، آنتن مرکزی، آیفون صوتی و تصویری، تابلو برق صنعتی، اعلام حریق، دوربین مداربسته، تابلو آموزشی مالتی پلکس خودرو، موتور پژو 405، موتور دیزل جهت تجهیز کارگاه مکانیک خودرو، تجهیزات کارگاه آتلیه عکاسی، تجهیزات تأسیسات مکانیکی (حرارتی و برودتی)، و... است.

شناسه خبر 69723