شناسه خبر:69714
1402/3/10 08:50:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای، گفت: اگر از سنین پایین‌تر به بحث مهارت‌آموزی توجه شود قطعا در سنین بالاتر زمینه‌های اشتغال برای افراد ایجاد می‌شود.

محمدسبحان حسنی اظهار کرد: هر دستگاهی که بتواند در حوزه اشتغال و ایجاد اشتغال حرکتی مثبتی داشته باشد، در ارزیابی‌های دستگاه اجرایی مربوطه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
وی افزود: اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و کارهای انجام شده و زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی به مردم بسیار مهم است، دستگاه‌های مرتبط در راستای کارآفرینی و معرفی زمینه‌های اشتغال و به‌ویژه در بحث آموزش هم پوشانی داشته باشند که نتیجه این هم‌افزایی‌ها موثر و سازنده باشد.
معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بیان کرد: در این راستا تامین منابع مورد نیاز کتابخانه ها، یکی از موارد تعهدات و تکالیف شهرداری‌ها است که در قانون مشخص شده که این مهم در استان مطلوب بودن اما کافی نیست و این امر مهم به‌واسطه مشکلاتی است که شهرداری‌ها دارند.
حسنی ابراز کرد: در خصوص اشتغال و مهارت‌آموزی اگر از سنین پایین‌تر، بحث مهارت آموزی مورد توجه قرار گیرد، قطعا در سنین بالاتر زمینه‌های اشتغال برای افراد ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: در مذاکراتی که با شرکت‌های مستقر در استان برای استفاده از نیروهای بومی برای اشتغال انجام می‌شود، این شرکت‌ها بحث عدم مهارت نیروهای بومی را مطرح می‌کنند که ضروری است آموزش‌های مهارتی در استان توسعه یابد که البته در استان نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار فرصت خوبی برای توسعه کتابخوانی است که مورد استقبال دانش‌آموزان و نسل نوجوان قرار گرفته که باید این امر در استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط از حمله کتابخانه‌ها، سپاه، کانون پرورش فکری و ارشاد توسعه یابد.
معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام یادآور شد: کتابخانه‌های تخصصی در مدارس نیز باید تقویت شود و متناسب باز سلیقه و نیاز دانش‌آموزان فعالیت این کتابخانه‌ها افزایش یابد.
حسنی بر طبقه بندی کتاب‌ها بر اساس موضوع در سطح کتابخانه‌های استان تاکید کرد و گفت: انتخاب کتاب‌هایی که مورد استفاده عموم قرار گرفته به کتابخانه‌های که مراجعه‌‌کننده بیشتری دارند منتقل شوند.

شناسه خبر 69714