شناسه خبر:69654
1402/3/9 09:11:40

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ در اشتغال‌زایی آمار اعلامی از سوی ادارات است که اداره کار باید آن‌ها را راستی‌آزمایی کند؛ چراکه در گذشته از آمارهای غیر واقعی آسیب دیده‌ایم.

ضرغام احمدوند روز گذشته در کارگروه اشتغال اظهار کرد: نهاوند در سال گذشته در زمینه جذب وام مشاغل خانگی رتبه آخر استان همدان را کسب کرد که این وضعیت برای این شهرستان با این‌همه ظرفیت، قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه علت این کار باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: اداره کار برای سال جدید طوری برنامه‌ریزی کند که میزان اعتبارات اعلام‌شده که 6.5 میلیارد تومان است، صددرصد جذب شود.
فرماندار نهاوند با تأکید بر لزوم ارائه آمارهای درست از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: با توجه به اینکه مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ در اشتغال‌زایی آماری است که از طریق ادارات اعلام می‌شود، مدیران باید آمار منطبق با واقعیت را اعلام کنند و اداره کار هم بابد آن‌ها را راستی‌آزمایی کند؛ چراکه در گذشته از آمار غیر واقعی آسیب دیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته میزان تعهد نهاوند در زمینه اشتغال دو هزار و 593 نفر بوده که برای دو هزار و 768 نفر یعنی 107 درصد محقق شده، اضافه کرد: طبق اعلام اداره کار و تعاون شهرستان، سهمیه تعهد اشتغال نهاوند در سال جاری دو هزار و 219 نفر تعیین شده است.

شناسه خبر 69654