شناسه خبر:69613
1402/3/8 11:41:45

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی از روستاها (آب‌رسانی و اجرای طرح هادی) با حدود 119 میلیارد ریال اعتبار، منعقد شده است.

مسلم مخفی روز یکشنبه در نشست با نماینده بنیاد علوی در شهرستان با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی که با بنیاد علوی در شهرستان همدان منعقد شده به‌صورت مرحله‌ای ادامه دارد، افزود: آب‌رسانی به 10 روستا با 29 میلیارد ریال و بهسازی و بازنگری طرح‌های هادی روستاها با 50 میلیارد ریال اعتبار، ازجمله مصوبات این تفاهم‌نامه بود.
وی خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد که هم‌اکنون به‌صورت ویژه با مشارکت بنیاد علوی درحال رسیدگی است.
فرماندار همدان با قدردانی از اقدامات این بنیاد برای محرومیت‌زدایی از روستاها، اظهار کرد: در این نشست مقرر شد 22 کیلومتر راه روستایی خاکی در بخش شرا با مشارکت این بنیاد آسفالت شود.
مخفی با اشاره به اینکه بنیاد علوی پشتیبان منطقه محروم و کم‌برخوردار است، ادامه داد: راه حاجی‌مقصود به قبچاق و ایده‌لو با اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار از بنیاد علوی توسط راهداری آسفالت و روستاهای بخش مرکزی و شرا با این راه به آزادراه متصل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت مردمی سیزدهم توسعه و ترویج ورزش در روستاها است، از احداث زمین چمن در پنج روستای بخش شرا با مشارکت بنیاد علوی خبر داد.
فرماندار همدان اظهار کرد: در بحث اشتغال و مشاغل خانگی نیز سهم بنیاد علوی سال گذشته 250 فقره بوده و امسال هم 200 نفر تعهد اشتغال برای این نهاد پیش‌بینی شده است.
مخفی افزود: همچنین کمک به لایروبی قنات‌های کشاورزی نیز ازجمله مواردی بود که در این تفاهم‌نامه مطرح شد.
در این نشست برخی از طرح‌های قابل اجرا در مناطق محروم روستایی با مشارکت بنیاد علوی مورد تصویب قرار گرفت.

شناسه خبر 69613