شناسه خبر:69573
1402/3/7 09:42:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بهسازی 2 جاده‌ اصلی این استان در مسیرهای دلیجان - سلفچگان و دلیجان - اصفهان در حوزه استحفاظی راه‌های این اداره‌کل در قالب اجرای لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت آغاز شد.

«مهرداد جهانی» روز شنبه افزود: جاده اصفهان - دلیجان - سلفچگان از جمله مهم‌ترین راه‌های اصلی کشور و استان مرکزی است که از آن به عنوان یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی شمال به جنوب کشور نیز یاد می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرای لکه‌گیری و روکش آسفالت 2 جاده دلیجان - سلفچگان و دلیجان - اصفهان در راستای ارایه خدمات مناسب به مسافران عبوری و کاربران جاده‌ای بر اساس پیگیری‌های بعمل آمده، انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: 400 میلیارد ریال منابع مالی برای مرحله نخست اجرای این طرح شامل 27 هزار مترمربع لکه‌گیری هندسی و 6 کیلومتر روکش آسفالت تامین شده‌است.

جهانی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و اهمیت این جاده و ایجاد بستری مناسب برای تردد خودروهای عبوری به ویژه ناوگان سنگین، مجوز مرحله دوم بهسازی این مسیر نیز با اعتباری بالغ بر 660 میلیارد ریال از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اخذ شد که بزودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: مرحله دوم ارتقای رویه آسفالتی محور اصفهان - دلیجان - سلفچگان، شامل 130 هزار مترمربع لکه‌گیری هندسی است که با عملیاتی شدن آن تمام خرابی‌های این محور در حوزه استحفاظی راه‌های استان مرکزی رفع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: روزانه بطور میانگین بیش از 17 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه از جاده اصفهان - دلیجان - سلفچگان عبور می‌کند که در برخی روزها حجم ترافیکی خودروهای سنگین در این مسیر از 70 درصد مجموع ترددها هم فراتر می‌رود.

شناسه خبر 69573