شناسه خبر:69558
1402/3/7 09:18:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در سال گذشته بیش از سه هزار سرباز آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

 وهب مختاران ابراز کرد: در راستای آموزش نیروهای مسلح در سال گذشته سه هزار و 160 سرباز در یگان‌های وظیفه استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال‌پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار دانست و افزود: در این مدت آموزش‌های مهارتی در 60 حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان همدان ارائه شده است.

وی ارائه دوره‌های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی در 89 کارگاه محیط کار فعال در یگان‌های نیروهای مسلح برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها براساس تفاهم‌نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

مختاران افزود: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت‌آموزی و زمینه‌سازی برای حضور مؤثر افراد در بازار کار است.

شناسه خبر 69558